Targi TRAKO są największym i najbardziej prestiżowym wydarzeniem tego typu w Polsce i drugim w Europie. Co dwa lata przedstawiciele najważniejszych firm z branży kolejowej mają przestrzeń do wymiany doświadczeń oraz rozmów w środowisku branżowym. W tegorocznej edycji targów bierze udział ponad 600 wystawców z 30 krajów świata, a organizatorzy prognozują aż 25 tysięcy gości. Pierwsza odsłona wydarzenia odbyła się w 2008 roku, a więc TRAKO świętuje teraz swój 15. jubileusz.
Nowe wagony przedziałowe
Jedną z największych atrakcji pierwszego dnia TRAKO bez wątpienia było odsłonięcie makiety nowych wagonów przedziałowych, które spółka PKP Intercity zamówiła w ramach ogromnego kontraktu. Przeprojektowana przestrzeń dla pasażerów budzi ogromne wrażenie, szczególnie z uwagi na niezbyt dobre skojarzenia z wagonami przedziałowymi u wielu osób. Odwiedzający targi mogą zobaczyć makietę przedziału 6-osobowego 1 klasy.
Przedstawiciele PKP Intercity prezentują nowy design swoich wagonów, mat. PKP IC
Od nowa zaprojektowano drzwi wejściowe, zlikwidowano stolik pod oknem, ponieważ każdy pasażer będzie miał swój, czy stworzono przestrzeń do przewozu bagażu pod fotelami. Wnętrze przedziału ma być teraz bardziej przestronne, funkcjonalne i nowoczesne. Nie zabrakło standardowych już dziś rozwiązań w postaci gniazdek elektrycznych, sieci WiFi czy miejsca na kubek lub butelkę.
Przewoźnik planuje kupić 300 takich wagonów z opcją na kolejne 150. Władze PKP Intercity zapewniają, że dążą do sukcesywnej realizacji zamówienia.
Najnowocześniejsze pojazdy w Gdańsku
Na torach wystawienniczych przy stacji Gdańsk Zaspa Towarowa można też podziwiać wiele nowoczesnych pojazdów szynowych. Między innymi nową, wielosystemową lokomotywę Griffin, która może rozpędzić się do 200 km/h. Pojazd trakcyjny polskiej produkcji posiada cztery silniki i pozwala na prowadzenie składów towarowych oraz pasażerskich. Zasili on flotę PKP Intercity.
Wielosystemowa lokomotywa E4MSUa "GRIFFIN"
Na TRAKO ponownie pojawiła się SM42-6Dn, czyli pierwsza polska lokomotywa wodorowa wyprodukowana przez firmę PESA z Bydgoszczy. Za wytwarzanie zeroemisyjnej energii w pojeździe odpowiedzialne są dwa ogniwa wodorowe, które wytwarzają napięcie w reakcji chemicznej wodoru z tlenem, który pochodzi z atmosfery. Lokomotywa manewrowa na jednym tankowaniu pozwala na 24 godziny pracy, dzięki zbiornikom na wodór o łącznej pojemności 175kg.
Lokomotywa wodorowa SM42-6Dn
W pierwszy dzień targów TRAKO odbyła się również uroczystość przekazania żurawia kolejowego Pomorskiemu Przedsiębiorstwu Mechaniczno-Torowemu w Gdańsku. Pojazd jest jednym z najnowocześniejszych tego typu w Polsce.
TRAKO dla wszystkich
Od poniedziałku do czwartku na targi TRAKO wstęp mają jedynie goście branżowi. Wszyscy miłośnicy i pasjonaci kolei mogą jednak odwiedzić ekspozycję zewnętrzną w piątek, 22 września. Wejście będzie możliwe od godziny 10.00 do 16.00. Płatne wejściówki w cenie 30 złotych będzie można nabyć w dniu otwartym dla publiczności, w recepcji targowej (hala F).Organizatorzy informują też, że nie przyjmują płatności gotówką. Wejściówkę będzie można nabyć płacąc jedynie kartą płatniczą lub BLIKiem.
[news:1458941]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.