W środę, 9 lipca 2025 roku Bar Mleczny Tęczowy w Gdyni znalazł się na kulinarnej trasie Książula – jednego z najpopularniejszych twórców gastronomicznych w Polsce. Znany z oceniania lokalnych knajp youtuber przyjechał do Gdyni i spróbował klasycznych dań serwowanych w barze przy placu Dworcowym 5. Po wizycie zostawił na szybie charakterystyczną naklejkę „Muala”, która w jego świecie uchodzi za nieoficjalny certyfikat jakości.
Co zamówił Książulo w barze mlecznym w Gdyni?
Podczas wizyty Książulo zdecydował się na prawdziwy przegląd klasycznej, polskiej kuchni. Na jego stole pojawiły się:
- zestaw z kotletem jajecznym
- filet tęczowy à la zraz
- naleśniki z dżemem
- racuchy
- pierogi z mięsem
- leniwe
- chłodnik
- mizeria i kilka porcji zimnych sałatek
Ekipa youtubera postawiła na szeroki przekrój oferty, by jak najlepiej przedstawić lokal w nadchodzącym materiale wideo. Obsługa lokalu potwierdziła, że Książulo był bardzo uprzejmy, a sama wizyta przebiegła spokojnie i profesjonalnie.
„Muala” na szybie i pełna sala już dwa dni później
Już dwa dni po wizycie, w piątek 11 lipca, widać było pierwsze efekty. Lokal był pełny, a kolejka ustawiła się wewnątrz baru.
Zapytaliśmy panią, która tam pracuje: czy taki ruch to standard, czy może już widać efekt obecności Książula?
Odpowiedziała, że nigdy nie narzekali na brak gości, ale dziś rzeczywiście jest pełno – bardzo fajnie – relacjonuje jeden z klientów. Dopytany o przewidywany wzrost zainteresowania, personel lokalu odpowiedział z uśmiechem: – Musieliby ich chyba pociągiem przywozić, ale może będzie więcej osób – to chyba dosyć rozpoznawalna postać.
Młodzi już przychodzą – „jak obiad u babci”
Na miejscu spotkaliśmy też 21-letniego Michała z Gdańska, który specjalnie przyjechał do Gdyni po tym, jak zobaczył relację Książula.
Zobaczyłem, że był tu Książulo, a że akurat byłem w okolicy, to stwierdziłem, że warto zajrzeć. Zamówiłem kotlet jajeczny z ziemniakami i mizerią. Powiem szczerze – to był taki prawdziwy, domowy obiad jak u babci w niedzielę. Wszystko świeże, smaczne, no i ceny naprawdę przystępne – mówi klient baru Michał.
Czy w Gdyni powtórzy się efekt Książula?
W przeszłości jego rekomendacje powodowały gigantyczne kolejki i viralowe zainteresowanie lokalami w całej Polsce. Wiele z nich zyskało ogromną popularność i przyciągało klientów z całego kraju. Naklejka „Muala” stała się symbolem jakości i marketingowym impulsem, który potrafi całkowicie odmienić losy nawet najmniejszych punktów gastronomicznych.
Bar Mleczny Tęczowy w Gdyni ma szansę dołączyć do tego grona. Czy kolejki będą codziennością? Wszystko zależy od siły nadchodzącego materiału i lojalnej społeczności fanów Książula.
Komentarze (0)