Co oznacza zmiana dla pasażerów?
Jak informuje ZTM Gdańsk, nowy system przynosi pasażerom nie tylko innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale i realne oszczędności. Osoby, które do 31 marca założą Konto Spersonalizowane w Systemie FALA, mogą nabyć jeden bilet miesięczny ze zniżką 50%. Akcja promocyjna potrwa do końca marca.Wymiana karty nie wymaga wizyty w punkcie obsługi – można to zrobić online, przez portal pasażera systemfala.pl lub aplikację mobilną. Dla zwolenników tradycyjnych rozwiązań przewidziano możliwość zamówienia fizycznej Karty FALA. Nowy system ma zapewnić większą wygodę, bezpieczeństwo transakcji oraz szerszy dostęp do usług transportowych.
Karty Miejskie ZTM przechodzą do historii. Kiedy nastąpi całkowite wyłączenie?
Zmiana kart wiąże się także z modyfikacją systemu sprzedaży biletów. Już w maju obecne bilety okresowe ZTM zostaną całkowicie wycofane i będą dostępne wyłącznie w Systemie FALA. Od tego momentu Karty Miejskie ZTM nie będą już obsługiwane. Jak zapewnia gdańskie przedsiębiorstwo, pasażerowie już teraz mogą bezproblemowo przenieść się na nowe rozwiązania, wybierając aplikację lub kartę FALA.
Kontrowersje wokół Systemu FALA – co na to krytycy?
Pomimo zapowiadanych korzyści, wprowadzenie Systemu FALA budzi również pewne kontrowersje. Krytycy wskazują na negatywne skutki, które bezpośrednio odczują pasażerowie. Wśród nich, według radnych opozycji, jest konieczność posiadania zarówno karty FALA, jak i starej karty miejskiej.
Propozycja promocji na „wymianę” karty miejskiej ZTM na kartę FALA wprowadza pasażerów w błąd – twierdzą radni. – Po pierwsze, nie ma tu żadnej wymiany, bo pasażer oprócz karty FALA musi nadal mieć kartę miejską ZTM, co jest absurdem. Jeśli coś wymieniamy, to po co nadal mamy posiadać starą kartę? Po drugie, sama promocja oraz jej regulamin zostały przygotowane na szybko i bez przemyślenia – mówił na konferencji radny Przemysław Majewski.
Na specjalnie zwołanej konferencji prasowej radni opozycji nie szczędzili słów krytyki wobec zaproponowanych zmian. Przypominali, że sam System FALA od początku generuje wielomilionowe koszty. Jednocześnie podkreślali, że przez lata zarówno Miasto Gdańsk, jak i spółka InnoBaltica zarządzająca systemem zapewniały, że udział w nim będzie dobrowolny. Teraz jednak mieszkańcy nie mają wyboru.
System FALA w tej formie to nowy rozdział w gdańskiej komunikacji miejskiej, ale czy rzeczywiście przyniesie oczekiwane korzyści? Czas pokaże, czy mieszkańcy zaakceptują tę zmianę.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.