Oferta elektrycznych połączeń na linii PKM między 12 a 23 czerwca była bardzo skromna, czego nie ukrywał samorząd województwa, organizator połączeń kolejowych. Jak tłumaczono, z elektryfikacji będzie można korzystać w pełni dopiero po elektryfikacji linii kolejowej 201 z Kościerzyny do Gdyni, która pozwoli na jazdę pociągów elektrycznych we wszystkich relacjach pociągów. Inwestycja, za którą odpowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe, jest mocno opóźniona i nawet się jeszcze nie zaczęła. Wobec tego w czerwcu uruchomiono tylko 2 pary pociągów z Malborka lub Tczewa do Gdańska Portu Lotniczego. Po dwóch tygodniach przyszły wakacje i nie wiedzieć czemu pociągi zniknęły z rozkładu jazdy. Istotą tych połączeń nie był jednak dowóz uczniów do szkół.
Organizator przewozów zapewnia jednak, że we wrześniu pociągi powrócą na trasę.
- Wspomniane w tekście 4 pociągi cieszyły się zainteresowaniem ze strony pasażerów i wrócą do rozkładu już we wrześniu. Niestety wraz z ustanowieniem Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku elektryfikacja linii 201 przez PKP oddala się coraz bardziej, a to oznacza, że mimo wcześniejszych umów, mimo poczynionych przez samorząd sporych nakładów finansowych na elektryfikację PKM, mimo zakupu taboru – ze zelektryfikowanej linii do Portu Lotniczego jeszcze długo nie da się w pełni wykorzystać – tłumaczy w rozmowie z portalem Puls Gdańska Michał Piotrowski, rzecznik prasowy UMWP.
Przypomnijmy, że państwowy zarządca sieci kolejowej dopiero prowadzi przetarg na modernizację odcinka Kościerzyna – Somonino. Zaledwie kilka dni temu ogłoszono przetarg na przebudowę i elektryfikację odcinka Somonino – Gdańsk Osowa wraz z elektryfikację odcinka do Kartuz. Na odcinek do Gdyni Głównej przetargu nadal nie ma.
- Zasadnicze prace na linii nr 201 będą realizowane w podziale na 7 kontraktów. Na pierwszy z nich, na odcinku Kościerzyna – Somonino, trwa procedura przetargowa wyboru wykonawcy prac. Na drugi, na odcinku Somonino – Gdańsk Osowa, przetarg został właśnie ogłoszony, a pozostałe przewidziano do ogłoszenia w 2024 r. Realizacja robót budowlanych przypadnie na lata 2024-2028 – wyjaśnia Przemysław Zieliński z PKP PLK.
Pociągów będzie więcej
Dziś oficjalnie potwierdzono, że od 4 września w dni robocze Polregio obsłuży 6 par pociągów taborem elektrycznym, w różnych porach dnia. Wszystkie pociągi elektryczne będą dojeżdżać co najmniej do Gdańska Głównego. Część kursów będzie kończyć bieg dalej, w Tczewie lub Pruszczu Gdańskim.Odjazdy ze stacji Gdańsk Główny w kierunku lotniska: 6:27, 7:12, 7:45 (trakcja spalinowa), 10:26, 12:51, 15:20, 15:56.
Odjazdy ze stacji Gdańsk Port Lotniczy bezpośrednio do Gdańska Głównego: 7:06 (trakcja spalinowa), 7;14, 8:12, 11:22, 14:19, 16:19, 17:20.
Czas przejazdu z centrum Gdańska na lotnisko wynosi od 25 od 29 minut. Jest to nawet o 17 minut szybciej niż w przypadku podróży w tej samej relacji autobusem linii 210.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.