W ubiegłym roku jedynie co dziewiąty uprawniony mieszkaniec miasta wybrał swoje projekty w głosowaniu nad Budżetem Obywatelskim. Zaplanowane na listopad ma zostać poprzedzona kampanią promocyjną.
W ubiegłym roku frekwencja w głosowaniu nad projektami w Budżecie Obywatelskim wyniosła 11,36 procent. Dość niski udział mieszkańców w wyborze projektów do realizacji to wyzwanie, przed którym stoją władze miasta.
- Wzrost frekwencji jest dla nas oczywiście istotny. W tym roku głosowanie planowane jest na drugą połowę listopada i także przygotujemy działania promocyjne zachęcające mieszkańców do głosowania – mówi nam Olimpia Schneider, kierownik referatu prasowego UM.
Pozytywnie na frekwencję ma wpłynąć otwarcie prawa do głosowania na kolejne grupy mieszkańców.
- W ubiegłym roku zniesiony został limit wieku głosujących, mogą już głosować dzieci oraz młodzież i wielu z nich z tego skorzystało, tym samym znacznie wzrosła liczba głosujących mieszkańców – dodaje Olimpia Schneider.
Łącznie w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego mieszkańcy złożyli ponad 620 projektów, w tym około 150 w kategorii Zielonego Budżetu Obywatelskiego. Obecnie trwa weryfikacja formalna wniosków mieszkańców.
Komentarze (0)