reklama

Trójmiejskie firmy w grze o kontrakt na budowę terminala CPK

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: CPK

Trójmiejskie firmy w grze o kontrakt na budowę terminala CPK - Zdjęcie główne

Wizualizacja | foto CPK

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

InwestycjeTrójmiejskie firmy w przetargu o CPK. Walczą o budowę terminala pasażerskiego lotniska.
reklama

Do jednego z najważniejszych przetargów w Polsce włączyły się spółki z Trójmiasta. NDI oraz Korporacja Budowlana Doraco znalazły się wśród podmiotów, które walczą o kontrakt na budowę terminala pasażerskiego Centralnego Portu Komunikacyjnego. To inwestycja o wartości przekraczającej 5 miliardów złotych.

reklama

Pięć konsorcjów w rywalizacji

Centralny Port Komunikacyjny ogłosił postępowanie na generalnego wykonawcę terminala pod koniec maja tego roku. Zainteresowanie było duże, a dokumenty złożyło pięć konsorcjów, skupiających w sumie 16 firm z Polski i zagranicy.

Na liście znalazły się dwie grupy z udziałem trójmiejskich przedsiębiorstw. Liderem jednego konsorcjum jest NDI SA, której partnerami są NDI Sopot SA oraz belgijska spółka Besix. Z kolei Korporacja Budowlana Doraco dołączyła jako partner do konsorcjum prowadzonego przez PORR SA. Pozostałymi liderami w postępowaniu są Mirbud SA, Budimex SA, Polimex i Mostostal SA.

reklama

Największy przetarg CPK w tym roku

Budowa terminala to największe zamówienie w ramach programu CPK ogłoszone w 2025 roku. Planowany obiekt będzie miał powierzchnię około 450 tysięcy m² i stanie się sercem nowego lotniska. W dniu otwarcia pasażerowie skorzystają ze 140 stanowisk odprawy, a projekt przewiduje możliwość rozbudowy o kolejne 30.

Kiedy podpisanie umowy?

Według zapowiedzi, podpisanie umowy z wykonawcą przewidziane jest na rok 2026. Wtedy też rozpoczną się pierwsze prace fundamentowe.

reklama

— Zgodnie z opublikowanym OPiW,  wstępny harmonogram postępowania zakłada, że jeszcze w 2025 r. rozpocznie się dialog z zaproszonymi Wykonawcami. W połowie 2026 r. zostanie wystosowane zaproszenie do składania ofert, a w trzecim kwartale przyszłego roku nastąpi wybór najkorzystniejszej oferty. Wtedy też zostanie to publicznie ogłoszone — poinformowało nas Biuro Prasowe i Komunikacji Korporacyjnej CPK.

Główna część budowy ma zakończyć się do końca 2031 roku, natomiast w 2032 roku terminal wraz z pierwszym odcinkiem Kolei Dużych Prędkości Warszawa–Łódź powinien zostać oddany do użytku.

reklama

Na czym polega przetarg w trybie dialogu konkurencyjnego?

Przetarg w trybie dialogu konkurencyjnego to procedura stosowana przy dużych i skomplikowanych inwestycjach, w których trudno od razu określić wszystkie szczegóły techniczne i organizacyjne. Polega on na tym, że zamawiający najpierw wybiera wykonawców spełniających określone warunki, a następnie prowadzi z nimi rozmowy, aby dopracować najlepsze rozwiązania dla projektu.

Dopiero po zakończeniu tego etapu firmy składają swoje ostateczne oferty, spośród których wybierany jest wykonawca. Dzięki temu zamawiający zyskuje pewność, że projekt zostanie zrealizowany w sposób najbardziej efektywny i dopasowany do realnych potrzeb inwestycji.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo