reklama

Tramwaj Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Miasto dołoży brakujące miliony do projektu

Opublikowano:
Autor:

Tramwaj Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Miasto dołoży brakujące miliony do projektu - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Inwestycje Władze Gdańska są zdeterminowane, aby przyspieszyć prace nad powstaniem trasy tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Postanowiły przeznaczyć dodatkowe, brakujące środki na stworzenie projektu trasy na odcinku Piecki-Migowo - Wrzeszcz. Projekt będzie gotowy za 2 lata.
reklama

Przetarg na wykonanie projektu trasy GPW z Piecek-Migowa do Wrzeszcza był kolejnym, w którym oferty wykonawców cenowo znacznie przekraczały zaplanowany budżet. Miasto na prace projektowe zabezpieczyło 1,6 miliona złotych. Tymczasem oferty przekraczały ten budżet wielokrotnie. Do zadania zgłosili się następujący wykonawcy:

  • Konsorcjum firm, lider: Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego SA – 4 880 640 zł,
  • Mosty Katowice SA – 8 188 000 zł.
Najtańsza oferta była zatem droższa aż ponad trzykrotnie wyższa od zaplanowanego budżetu. Mimo to, miasto ostatecznie zdecydowało się dołożyć brakujące środki, aby nie ponawiać przetargu i nie odkładać inwestycji w czasie. Jest to o tyle istotne, że samo projektowanie trasy potrwa 2 lata. Dopiero po uzyskaniu projektu będzie możliwe rozpoczęcie budowy. Na przejazd tramwajem GPW zatem i tak poczekamy jeszcze kilka lat.

Trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz, zwana też Nową Politechniczną, będzie trasą tramwajową górny i dolny taras Gdańska z pominięciem przeciążonego ruchem centrum. Trasa będzie częściowo przebiegać w nowym śladzie, przez tereny niezagospodarowane. Miejscami tory będą poprowadzone wzdłuż istniejących dróg, które zostaną przebudowane. 

Dwutorowa linia tramwajowa rozpocznie się przy skrzyżowaniu Jaśkowej Doliny z ul. Rakoczego. Dalej trasa poprowadzi Jaśkową Doliną, a następnie Wileńską. Projekt ma uwzględnić poprowadzenie trasy tramwajowej 350-metrowym tunelem wzdłuż ulicy Wileńskiej, w rejonie ulic Migowskiej i Morenowej. Następnie trasa będzie poprowadzona obok ul. Sobieskiego oraz nieistniejącą jeszcze ul. Nową Politechniczną. W torowisko na al. Grunwaldzkiej nowa linia ma włączyć się z ulicy Bohaterów Getta Warszawskiego. Wzdłuż linii tramwajowej musi być uwzględniona budowa drogi rowerowej. Przyszły projektant musi również uwzględnić możliwość etapowania inwestycji.

Informacja o wyborze wykonawcy będzie opublikowana po analizie ofert i uzupełnieniu dokumentacji przez oferentów. Dokumentacja musi być gotowa do końca 2022 roku.

Co ciekawe, projekt powstanie na podstawie koncepcji stworzonej przez spółkę Mosty Katowice, która miała również opracować dokumentację projektową. Niestety z powodu przedłużających się uzgodnień koncepcji, umowę rozwiązano. W tym wypadku konieczne było ogłoszenie kolejnego, trwającego właśnie postępowania. 
Planowany przebieg trasy GPW. Fot. DRMG.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama