reklama

Wczoraj reklamy zniknęły z ulic Gdańska. Prawie wszystkie

Opublikowano:
Autor:

Wczoraj reklamy zniknęły z ulic Gdańska. Prawie wszystkie - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości GdańskWczoraj, 2 kwietnia, skończył się dwuletni okres dostosowawczy Uchwały Krajobrazowej Gdańska. Do wczoraj wszyscy przedsiębiorcy musieli dostosować swoje szyldy i inne nośniki reklamowe do wymagań zawartych w uchwale. Jak to udało się w praktyce?
reklama

Na w przeszkodzie w  dostosowaniu się do wymogów Uchwały Krajobrazowej Gdańska części przdsiębiorcom stanął ogłoszony 20 marca stan epidemii. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni otrzymał wiele zapytań o przesunięcie w związku z tym terminu końca okresu dostosowawczego przypadającego na 2 kwietnia. Zmiana Uchwały Krajobrazowej w celu przedłużenia okresu dostosowawczego, wymaga długiej procedury. Należałoby podjąć uchwałę inicjującą, przygotować projekt, uzyskać niezbędne uzgodnienie oraz opinie. Następnie konieczne byłoby wyłożenie projektu i uchwalenie przez Radę Miasta Gdańska oraz ogłoszenie. Przygotowanie uchwały zmieniającej zajęłoby nie mniej niż 4-5 miesięcy i trwałoby co najmniej do września, czyli długo po końcu okresu dostosowawczego. W związku powyższym termin ten nie uległ przesunięciu.

reklama

Początkowo przedsiębiorcy, którzy z uwagi na aktualne okoliczności, potrzebują dodatkowego czasu mogą liczyć na zrozumienie. Jak zapowiadają urzędnicy, mając na uwadze obecny stan epidemii, kontrola szyldów nie będzie realizowana do momentu ustania pandemii koronawirusa. W dalszym ciągu miejscy urzędnicy służą poradą oraz konsultacją przy planowanych zmianach.

Po co powstała Uchwała Krajobrazowa Gdańska?

Celem uchwały jest uporządkowanie nośników reklamowych szpecących miejski krajobraz. Do takich nośników należą między innymi reklamy wielkoformatowe oraz wolnostojące konstrukcje reklamowe. Z wielu budynków reklamy już zniknęły. Brak wielkich bilboardów i reklam wielkopowierzchniowych na budynkach zmienił już na przykład otoczenie galerii Manhattan we Wrzeszczu oraz wygląd słynnego Zieleniaka w centrum miasta. Zmiany widać gołym okiem także w wielu innych lokalizacjach.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama