Gdzie w Gdańsku pojawią się nowe rowery? Mieszkańcy zdecydowali

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Kamil Różycki

Gdzie w Gdańsku pojawią się nowe rowery? Mieszkańcy zdecydowali - Zdjęcie główne

foto Kamil Różycki

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wiadomości GdańskBlisko cztery tysiące gdańszczanek i gdańszczan wzięło udział w konsultacjach społecznych, wskazując, gdzie powinny powstać nowe stacje rowerów Mevo. Zobacz, które miejsca zdobyły największe poparcie i co to oznacza dla miasta
reklama

Mieszkańcy decydują o przyszłości rowerów miejskich

Gdańsk wkrótce zyska 25 nowych stacji roweru metropolitalnego Mevo. Ich lokalizacje wybrali sami mieszkańcy w konsultacjach społecznych, które trwały od 22 września do 5 października. Wzięło w nich udział 3952 osoby, które oddały ponad 11 tysięcy wskazań, pokazując tym samym duże zainteresowanie rozwojem infrastruktury rowerowej w mieście.

reklama

Najpopularniejsze lokalizacje nowych stacji Mevo

Najwięcej głosów zdobyły miejsca przy ulicy Szczęśliwej i Kartuskiej, w Parku Oruńskim, przy skrzyżowaniu Stężyckiej i Jasińskiego, w rejonie Dolnego Migowa oraz u zbiegu ulic Smęgorzyńskiej i Borskiej. Wśród wskazanych lokalizacji znalazły się także Górki Zachodnie, Opływ Motławy, ulica Jantarowa oraz okolice Niepołomickiej.

Oto pierwsza dziesiątka miejsc, które mieszkańcy uznali za najbardziej potrzebne:

  1. Szczęśliwa / Kartuska – 460 wskazań
  2. Nowiny – Park Oruński – 457 wskazań
  3. Stężycka / Jasińskiego – 436 wskazań
  4. Dolne Migowo 16 – 392 wskazania
  5. Smęgorzyńska / Borska – 386 wskazań
  6. Myśliwska – Wróbla Staw – 367 wskazań
  7. Trakt Św. Wojciecha / Stroma – 360 wskazań
  8. Górki Zachodnie – Narodowe Centrum Żeglarstwa – 347 wskazań
  9. Jantarowa – 342 wskazania
  10. Niepołomicka / Hokejowa – 322 wskazania
  11. Jabłoniowa / Lubowidzka / Goszyńska – 302 wskazania
  12. Dolna Brama – Opływ Motławy – 294 wskazania
  13. Niepołomicka / Przebiśniegowa – 275 wskazań
  14. Starogardzka / Nowiny – 274 wskazania
  15. Wilanowska / Łańcucka – Jar Wilanowski – 260 wskazań
  16. Budowlanych / Nowatorów – 254 wskazania
  17. Guderskiego / Świętokrzyska – 247 wskazań
  18. Zaroślak 22 – 242 wskazania
  19. Spacerowa / Karwieńska – 237 wskazań
  20. Havla / Dąbrówki – 230 wskazań
  21. Srebrna / Kolorowa – 229 wskazań
  22. Zeusa / Antygony – 221 wskazań
  23. Nowa Warszawska / Częstochowska – 219 wskazań
  24. Równa – Pomorski Ośrodek Ruchu Drogowego – 215 wskazań
  25. Okrąg – Węzeł Kliniczna – 197 wskazań
Pozostałe lokalizacje obejmują m.in. Jabłoniową, Lubowidzką, Dolną Bramę, Starogardzką, Wilanowską oraz Równą.

reklama

Konsultacje społeczne z konkretnym efektem

Urzędnicy podkreślają, że konsultacje były jednymi z najaktywniej obsadzonych w ostatnich latach. Mieszkańcy mogli wskazać od jednej do pięciu preferowanych stacji, a ich głos miał realny wpływ na kształtowanie miejskiej przestrzeni. Wybrane lokalizacje obejmują zarówno południowe dzielnice Gdańska, jak i tereny nadmorskie oraz strategiczne węzły komunikacyjne. Nowe stacje mają poprawić dostępność rowerów w miejscach, które dotychczas były słabiej obsłużone.

Rozbudowa sieci Mevo jest odpowiedzią na rosnące potrzeby mieszkańców w zakresie mobilności miejskiej. Dynamicznie rozwijające się osiedla oraz obszary rekreacyjne będą teraz lepiej skomunikowane dzięki rowerom miejskim. Wiosną 2026 roku nowe stacje Mevo zostaną uruchomione. Dzięki temu mieszkańcy zyskają większą wygodę w codziennych dojazdach oraz nowe możliwości aktywnego spędzania czasu.

reklama

Rola mieszkańców w kształtowaniu miasta

Decyzja o lokalizacji stacji rowerowych pokazuje, że głos społeczności może realnie wpływać na rozwój infrastruktury miejskiej. Gdańsk staje się miastem przyjaznym rowerzystom, a konsultacje pokazują, że mieszkańcy chcą aktywnie uczestniczyć w tworzeniu przestrzeni miejskiej.

Rozbudowa systemu Mevo to kolejny krok w kierunku zrównoważonej mobilności i przyjaznego miasta, w którym rower staje się realną alternatywą dla samochodu.

Gdańsk stawia na zrównoważoną mobilność

Rozbudowa Mevo to kolejny krok w kierunku zrównoważonego transportu i przyjaznego miasta. Dzięki nowym stacjom mieszkańcy będą mogli łatwiej łączyć codzienne dojazdy z aktywnym spędzaniem czasu na świeżym powietrzu. W efekcie Gdańsk staje się miastem bardziej przyjaznym rowerzystom, w którym każdy może mieć realny wpływ na rozwój miejskiej mobilności.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo