We wtorek, 23 września zostały otwarte oferty w przetargu na projekt nowej zajezdni tramwajowej, która ma powstać na Ujeścisku. Do postępowania zgłosiło się aż 12 firm i konsorcjów, a najniższą cenę (nieco ponad 320 mln zł) zaproponował Budimex.
Duże zainteresowanie przetargiem
Zadanie obejmuje zarówno przygotowanie dokumentacji, jak i realizację inwestycji. Miasto zabezpieczyło w budżecie prawie 361 mln zł. Złożone oferty będą teraz analizowane pod względem formalnym i finansowym. Wśród uczestników znalazły się tak znane przedsiębiorstwa, jak Strabag, Torpol, Mirbud, Doraco czy NDI.
Najniższą propozycję złożył Budimex – 320,7 mln zł. Niewiele wyższe kwoty zaproponowały konsorcjum NDI (326,6 mln zł) i Strabag (337,1 mln zł). Najdroższa oferta przekroczyła 404 mln zł.
Lista wszystkich złożonych ofert:
- Konsorcjum firm, lider – firma Terlan - 351 504 476,20zł
- Konsorcjum firm, lider – firma Aldesa - 404 095 969,42zł
- Firma Doraco - 399 911 416,00 zł
- Konsorcjum firm, lider – firma – Budimex - 320 756 815,77zł
- Konsorcjum firm, lider – firma Roverpol - 351 657 000.00zł
- Firma Torpol - 365 348 231,28zł
- Firma Mirbud - 396 811 453,79zł
- Firma Strabag - 337 131 810,63 zł
- Konsorcjum firm, lider – firma Polimex Infrastruktura - 343 979 800,25 zł
- Konsorcjum firm, lider - firma NDI - 326 595 750,00zł
- Konsorcjum firm, lider – firma Colas Rail Polska - 397 058 145,00 zł
- Konsorcjum firm, lider – firma ZUE - 3368 630 999,99 zł
Chociaż Budimex podał w przetargu najniższą cenę, to wcale nie oznacza to, że firma będzie go wykonywała. Projekty muszą zostać jeszcze przeanalizowane pod względem prawnym.
Na ten moment nie jest znany dokładny termin, w którym zostanie podpisana umowa. Miasto chce jednak, aby nasąpiło to jeszcze w tym roku.
— Zakładamy, że umowa zostanie podpisana w IV kwartale 2025, oczywiście zależy nam aby stało się to jak najszybciej — poinformowała nas Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Nowa zajezdnia tramwajowa w Gdańsku
Nowa zajezdnia zostanie zlokalizowana na czterohektarowej działce w rejonie ul. Warszawskiej, czyli w sąsiedztwie południowych dzielnic Gdańska.
Projekt zakłada powstanie:
- hali z miejscem na około 30 tramwajów,
- stacji technicznej do przeglądów i konserwacji,
- automatycznej myjni,
- dyspozytorni i nowego układu torowego,
- podziemnego zbiornika retencyjnego dla wód opadowych.
Zajezdnia będzie dostosowana do obsługi najnowocześniejszych tramwajów o długości nawet 47 metrów.
Inwestycja w formule „zaprojektuj i wybuduj”
Całość przedsięwzięcia będzie realizowana w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. Oznacza to, że wykonawca zajmie się zarówno opracowaniem projektu, jak i samą budową. Proces projektowania ma potrwać ok. 19 miesięcy, a całość inwestycji około czterech lat. Jeśli harmonogram zostanie dotrzymany, pierwsze tramwaje wjadą do nowej zajezdni na początku 2030 roku.
Zajezdnia autobusowa w planach
To jednak nie koniec zmian w tej części miasta. Obok zajezdni tramwajowej planowana jest także budowa nowoczesnej bazy dla autobusów. Spółka GAiT przygotowała już koncepcję tego obiektu i prowadzi wewnętrzne konsultacje.
Nowa infrastruktura ma pomieścić nawet 250 pojazdów, zarówno elektrycznych, wodorowych, jak i spalinowych. W planach są hale postojowe, warsztaty serwisowe, magazyny i zaplecze socjalne dla pracowników. Koszt inwestycji szacowany jest na ponad 450 mln zł netto, a jej finansowanie będzie możliwe dzięki sprzedaży terenu obecnej zajezdni przy al. Hallera.
Komentarze (0)