Trzy elektryczne minibusy tureckiej firmy Karsan kupiono rok temu z myślą o obsłudze śródmiejskiej linii 100. Przez wiele miesięcy dwa pojazdy obsługiwały właśnie tę linię, a trzeci stanowił rezerwę. Niewielka liczba kupionych pojazdów nie pozwoliła na obsługę innych minibusowych linii.
Sytuacja zmieniła się jednak podczas tegorocznego Jarmarku św. Dominika. Z powodu imprezy trasa linii 100 i częstotliwość kursów uległa zmianie. Do jej obsługi wystarczy jeden pojazd. Drugi elektryczny Karsan zaczął kursować na linii 195, co mieszkańcy Wzgórza Mickiewicza przyjęli z aprobatą.
- Jako mieszkańcy chcielibyśmy, żeby ten mały elektryczny busik został z nami już na stałe. Jedzie się nim cichutko i milutko – pisze w wiadomości do redakcji pan Andrzej, mieszkaniec dzielnicy.
Mieszkańcy obawiają się jednak, że prędzej czy później elektryk zniknie z linii 195, a na trasę wyjadą z powrotem stare, wyeksploatowane, mocno już dymiące Kapeny z 2013 roku. Dla mieszkańców Wzgórza Mickiewicza mamy jednak dobrą wiadomość.
- Od 4 września, po wprowadzeniu zmian w komunikacji miejskiej, związanych z rozpoczęciem roku szkolnego, linia 195 zmieni swoją trasę i będzie obsługiwana w całości przez elektryczne Karsany – informuje w rozmowie z portalem Puls Gdańska Paulina Chełmińska z referatu prasowego UM w Gdańsku.
Przypomnijmy, że od 4 września autobusy linii 195 pojadą z Siedlec do Łostowic Świętokrzyskiej przez Wilanowską i Wawelską, zamiast na Cedrową.
Kiedy koniec Kapen?
Zakupione w 2013 roku busy Kapeny nie należały do najlepszych inwestycji GAiT (wówczas ZKM). Pojazdy okazały się awaryjne i uciążliwe w obsłudze za sprawą manualnej skrzyni biegów i wyjątkowo wolno działających drzwi. Po 10 latach są mocno wyeksploatowane. Nie można ich jednak wycofać, gdyż są potrzebne do obsługi linii minibusowych. Zaledwie trzema elektrycznymi Karsanami nie da się obsłużyć wszystkich takich połączeń. Dwie stare Kapeny wciąż obsługują linię 268. Na razie nie ma jednak perspektyw na ich szybkie wycofanie.
- W planach inwestycyjnych GAiT, póki co, nie ma zakupu taboru mini. Pracujemy nad tym, aby Kapeny wycofać jak najszybciej z eksploatacji. Docelowo znikną z gdańskich ulic, gdy tylko znajdziemy dla nich alternatywę.
Obecnie GAiT czeka na dostawę 18 elektrycznych autobusów MAN. Będą to jednak znacznie większe, 12- i 18-metrowe pojazdy. Pierwszych pasażerów zabiorą jesienią tego roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.