Dziś otwarto oferty złożone w postępowaniu na wybór operatora Systemu Roweru Metropolitalnego. Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot na realizację projektu chciał przeznaczyć kwotę 107,49 mln złotych. Na operatora systemu MEVO 2.0 zgłosiło się dwóch wykonawców: konsorcjum firm BikeU i Freebike (oferta: 365,31 mln zł) oraz City Bike Global (oferta: 159,27 mln zł). Stowarzyszenie OMGGS czyli 16 gmin biorących udział w organizacji projektu musi teraz podjąć decyzję, czy zwiększy budżet Mevo 2.0.
- Złożone oferty zostaną poddane ocenie komisji przetargowej. Oferty będą dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, aby nie było żadnych wątpliwości, co do ostatecznego wyniku przetargu. Wykonawca, którego oferta zostanie oceniona najwyżej w ramach przewidzianych kryteriów oceny, zobowiązany zostanie m.in. do przedstawienia dwóch rowerów ze wspomaganiem elektrycznym i dwóch rowerów tradycyjnych - mówi Jarosław Maciejewski, specjalista ds. komunikacji OMGGS.
Nowe Mevo ma być systemem mieszanym złożonym z co najmniej 4099 rowerów (w tym 1000 tradycyjnych), 717 stacji rowerowych oraz po jednym punkcie ładowania baterii w każdej z gmin. Umowa z nowym operatorem będzie podpisana na 90 miesięcy.
Użytkownicy za miesięczny abonament zapłacą 29,99 zł, czyli trzykrotnie więcej niż przy pierwszej edycji roweru metropolitalnego.
Komentarze (0)