Akcja „Kręć Kilometry dla Gdańska” odbywa się w okresie jesienno-zimowym nie bez powodu. Jej celem jest zachęcenie mieszkańców Gdańska do korzystania z roweru podczas dojazdów do szkoły czy pracy, nawet w chłodniejszych miesiącach.
Kolejna edycja akcji rozpoczęła się w poniedziałek, 2 września i potrwa do 30 listopada.
— W ogólnopolskim badaniu klimatu rowerowego Gdańsk znalazł się ponownie na pierwszym miejscu wśród dużych miast, czyli jesteśmy najbardziej rowerowym miastem w Polsce. Świetnym dowodem na to jest fakt, że w przyszłym roku będziemy światową stolicą rowerową w Gdańsku, goszcząc międzynarodową konferencję Velocity. Kolejna kampania ma tylko wzmacniać te nasze działania, ponieważ do 2027 roku mamy zaprogramowanie 105 milionów złotych na dalszą rozbudowę infrastruktury rowerowej w mieście — mówi Piotr Borawski, zastępca prezydenta ds. mobilności i bezpieczeństwa.
Zainteresowanie akcją stale rośnie. W poprzedniej edycji wzięło udział o 50 firm, 8 szkół średnich i 4 uczelnie wyższe więcej niż w 2022 roku. Przyczyniło się to do wzrostu liczby uczestników o 1,6 tysiąca. Rosnąca liczba uczestników ma również pozytywny wpływ na środowisko. W zeszłym roku ich przejazdy rowerowe pozwoliły zaoszczędzić 918 ton CO2, które nie trafiły do atmosfery.
Pomimo że ta edycja dopiero się rozpoczęła, już można zaobserwować wzrost zainteresowania.
- To dopiero pierwszy dzień, ale już możemy powiedzieć, że te wyniki są lepsze - podkreśla Remigiusz Kitliński, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej. - Już jest zapisanych ponad 600 osób więcej i ponad 50 firm więcej w porównaniu z poprzednim rokiem. Liczymy na to, że na koniec akcji, czyli za 3 miesiące, kiedy spotkamy się na podsumowaniu, będziemy mogli również powiedzieć, że ta kampania po raz kolejny była rekordowa.
Bonusy dla seniorów
Osoby zarejestrowane w aplikacji będą zdobywały punkty za przejazdy rowerowe. Jeden przejechany kilometr będzie równy jednemu punktowi. Przez 6 dni w tygodniu będzie można zdobyć maksymalnie 20 punktów, natomiast w wybrany dzień nawet 100.
W tym roku przygotowano udogodnienia dla seniorów. W aplikacji znajdą oni zakładkę, która umożliwi zdobywanie dodatkowych punktów. Jest to krok w stronę osób, które ze względu na wiek nie są już aktywne zawodowo, przez co nie mogą zaznaczyć w aplikacji miejsca pracy. Rozwiązanie polega na zdobywaniu bonusowych punktów po dojechaniu do jednego z czterech miejsc znajdujących się na terenie Gdańska. Miejsca te to pętla Ujeścisko, okolice mola w Brzeźnie, skrzyżowanie ul. 3 Maja z ul. Hucisko oraz plac przed wejściem na plażę na Stogach.
Na uczestników czeka wiele nagród.
Punkty zdobywane przez uczestników są przeliczane na wirtualną walutę. Po zdobyciu odpowiedniej liczby „ActiveCoin” każdy z uczestników może odebrać nagrodę. Każda z nich jest warta określoną ilość punktów:
- za 1111 AciveCoinów - skarpetki z motywem rowerowym – nowy wzór i kolor,
- za 2222 AciveCoinów - butelka termiczna z wygrawerowanym logo kampanii,
- Za 3333 ActiveCoinów - bony do lokali gastronomicznych zlokalizowanych w Food Hall MONTOWNIA, bony do stacjonarnego sklepu rowerowego TYSAR,
- za 6666 ActiveCoinów - zapięcie rowerowe typu U-lock
- za 7777 AciveCoinów - koszulki rowerowe z logo kampanii,
- za 7777 ActiveCoinów - torebki bikepackingowe pod górną ramę z odblaskowym logo kampanii,
- za 7777 AciveCoinów - sakwy rowerowe z odblaskowym logo kampanii.
Ponadto na terenie dzielnicy, której mieszkańcy będą się cieszyli największym zainteresowaniem zostaną postawione stojaki rowerowe. Trzy zwycięskie szkoły otrzymają mobilny serwis rowerowy, zaś zwycięskie firmy nieodpłatną certyfikację prowadząca do uzyskania Europejskiego Certyfikatu Pracodawcy Przyjaznego Rowerzystom.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.