Klientem zamawiającym przewóz do Gdańsk 2 mln ton cukru jest Krajowa Spółka Cukrowa. Cały ładunek jest przeznaczony na eksport, stąd konieczność jego dowozu do portu.
– Udało się nam zawrzeć długoterminowe porozumienie na warunkach korzystnych dla obu stron. My zyskujemy stabilne warunki przewozu cukru z cukrowni KSC do terminala w Gdańsku, naszego okna na światowe rynki zbytu, a dla PKP Cargo Connect to gwarancja pracy na wiele lat – mówi Tomasz Olenderek, członek Zarządu Krajowej Spółki Cukrowej S.A. ds. rozwoju, innowacji i logistyki.
Kolejarze cieszą się z kontraktu i wskazują, że jest on istotny dla rozwoju udziału kolei w połączeniach intermodalnych, czyli przewozów ładunków różnymi środkami transportu z wykorzystaniem tej samej jednostki ładunkowej, np. kontenerów.
– Wolumen przewozów może wydawać się nieduży, jak na skalę działalności Grupy PKP Cargo, ale umowa naszej spółki zależnej z Krajową Spółką Cukrową ma dla nas ogromne znaczenie. Udowadnia bowiem, że koleją w kontenerach można przewozić praktycznie wszystkie towary przemysłowe. Dzięki rozwijaniu segmentu intermodalnego i naszych kompetencji logistycznych możemy rozwijać współpracę z obecnymi klientami i pozyskiwać nowych – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.