W ciągu kilku ostatnich lat na terenie Gdańska powstało łącznie pięć nowych przejść dla pieszych. Dwa z nich zlokalizowano na Podwalu Przedmiejskim, jedno przy Bramie Wyżynnej, a kolejne umożliwiło pieszym przejście w poziomie jezdni przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym. Aktualnie trwa budowa przejścia przy Dworcu Głównym, a miasto już zapowiada kolejne, które również znajdzie się na Podwalu Przedmiejskim.
W poniedziałek, 16 listopada, na gdańskiej Zaspie otwarto następne przejście dla pieszych. Znajduje się ono na skrzyżowaniu ul. Hynka z al. Rzeczypospolitej. Przed jego powstaniem jedynym sposobem na dotarcie do znajdującego się w tym miejscu przystanku tramwajowego było skorzystanie z przejścia podziemnego. Alternatywą dla pieszych chcących przedostać się na drugą stronę ulicy było znaczne wydłużenie trasy i korzystanie z trzech innych przejść. Nowe przejście znacznie ułatwiło poruszanie się osobom starszym oraz z niepełnosprawnościami.
Ogromne korki po otwarciu przejścia
Zaraz po otwarciu przejścia na gdańskiej Zaspie kierowcy zaczęli zmagać się z dużymi korkami w tym miejscu. Na początku, podczas jednej zmiany świateł, samochody korzystające z lewoskrętu prowadzącego od ul. Hynka w kierunku al. Rzeczypospolitej i Galerii Zaspa musiały czekać nawet kilkanaście zmian świateł. Kierowcy informowali, że podczas jednej zmiany przez skrzyżowanie mogło przejechać maksymalnie od trzech do pięciu samochodów.
W związku z tym, dwa dni po otwarciu przejścia, we wtorek 18 listopada, miasto wprowadziło pierwszą korektę cyklu świateł. Polegała ona na wydłużeniu czasu, przez który światło zielone umożliwiało kierowcom korzystanie z lewoskrętu. Czas ten został wydłużony o 10 sekund, a pozostałe relacje nie uległy zmianie. Korekta nie przyniosła jednak oczekiwanych rezultatów, a kierowcy dalej zmagali się z korkami. W związku z tym miasto zdecydowało się na wprowadzenie kolejnej zmiany w czwartek, 21 listopada.
— Przyczyną powstawania korków w tym miejscu był w głównej mierze program sterowania ruchem i ustalenie cyklów zmiany świateł na skrzyżowaniu. W czwartek wprowadzono nowe parametry sterowania, które powinny poprawić sytuację — poinformowała nas Aneta Niezgoda z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Chociaż kolejna korekta działa już od kilku dni, kierowcy nadal informują o większych korkach w tym miejscu niż przed otwarciem przejścia, szczególnie w godzinach szczytu. Miasto nie udzieliło nam informacji, czy planuje wprowadzenie kolejnych zmian.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.