Kilka tygodni temu zarząd klubu przedstawił plan dalszego funkcjonowania na czas koronawirusa. Aby przetrwać i utrzymać stabilność finansową zdecydowano się zmniejszyć budżet na kolejny sezon o ok. 10 milionów złotych. Zgodnie z planem budżet klubu na kolejny sezon został obniżony o 20% i wynosi 42 miliony złotych. Cięcia budżetu dotyczą zarówno obszaru sportowego, jak też zaplecza organizacyjnego klubu. Celem tych działań jest poprawa wyniku finansowego i płynności oraz zniwelowanie strat spowodowanych m.in. brakiem publiczności na meczach domowych.
- Zaangażowaliśmy osoby z ogromnym doświadczeniem w obszarze finansów i zarządzania. Bez zabezpieczenia tych obszarów ciężko myśleć o dobrym wyniku sportowym. Te zmiany personalne były konieczne i jeśli będzie potrzeba, wprowadzimy kolejne. W obydwu przypadkach liczę na wykorzystanie ich dużego doświadczenia biznesowego. Lechia musi przetrwać ten okres, a my wykorzystujemy tę okazję do rozwoju klubu od strony organizacyjnej i stworzenie mocnych podstaw do dalszego funkcjonowania – mówi Adam Mandziara, prezes zarządu Lechii Gdańsk SA.
Nowy dyrektor generalny Lechii będzie koordynował pracę wszystkich działów klubu. Jego zadaniem będzie m.in. nadzór nad pracą organizacyjną klubu i zapewnienie spójności w działaniu. Na mocy prokury będzie dodatkowo reprezentował klub w kontaktach i negocjacjach ze strategicznymi partnerami biznesowymi.
Joanna Parchem została oddelegowana przez właściciela większościowego klubu do kontroli budżetu i nadzoru nad polityką finansową.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.