Od ponad miesiąca obowiązuje nowe zarządzenie Prezesa Rady Ministrów regulujące czas pracy urzędników. Zgodnie z nim urzędy centralne, w których są obsługiwani interesanci, co najmniej raz w tygodniu muszą być czynne od godz. 8.00 do 18.00.
Nowe przepisy nie określają, w którym dniu tygodnia urzędy będą pracować dłużej. Interesanci powinni samodzielnie sprawdzić godziny pracy placówki, w której chcą załatwić sprawy urzędowe.
Dodatkowo dyrektor każdego urzędu centralnego może teraz ustalić samodzielnie czas jego pracy. Musi się jednak trzymać wytycznych:
- musi być ona czynny od poniedziałku do piątku przez 8 godzin każdego dnia,
- musi rozpoczynać pracę nie wcześniej niż o godz. 7 i nie później niż o 10.
Przepisy dotyczą jednak jedynie urzędów podległych Prezesowi Rady Ministrów. Są to między innymi: Urząd Wojewódzki w Gdańsku, Pomorskie Kuratorium Oświaty, wojewódzki i powiatowy inspektorat weterynarii, wojewódzki i powiatowy inspektorat nadzoru budowlanego, urzędy i izby skarbowe oraz wojskowe komendy uzupełnień.
Miejscy urzędnicy są przeciwko
Rozporządzenie premiera nie dotyczy jednostek samorządowych. Obecnie miejscy urzędnicy czekają na mieszkańców trzy raz w tygodniu w godzinach 8.00 - 16.00, w piątki w godzinach 8.00 - 15.00, zaś w środy Zespoły Obsługi Mieszkańców przyjmują zainteresowanych od 8.00 do 17.00.Czy mieszkańcy Gdańska będą mogli dłużej załatwiać też swoje sprawy w miejskim magistracie? We wszystkich 5 Zespołach Obsługi Mieszkańców przyjmowanych jest średnio 10 -12 tysięcy osób tygodniowo. Urzędnicy nie planują jednak wydłużenia godzin pracy.
- Mieszkańcy Gdańska mają wiele dogodnych możliwości kontaktu i załatwiania spraw w urzędzie, często nie muszą pojawiać się osobiście. Wdrażamy coraz więcej usług realizowanych w sposób elektroniczny - obecnie 17 mln obywateli posiada profil zaufany e-puap umożliwiający załatwianie spraw przez internet. Jeśli jednak wymagana jest obecność lub mieszkaniec woli tę formę kontaktu, urząd ma wydłużone godziny pracy w każdą środę do godz. 17.00. Bardzo dużą popularnością cieszy się możliwość telefonicznego lub internetowego rezerwowania wizyt na konkretne dni i godziny, korzysta z tego już co dziesiąty obsłużony przez nas obywatel - tłumaczy Izabela Kozicka-Prus z Biura Prezydenta Gdańska.
Gdańscy urzędnicy stoją w kontrze do zmieniającego się sposobu obsługi mieszkańców. Wiele miast (m.in. Rzesów, Kraków, Gdynia czy Grudziądz) otwiera centra obsługi mieszkańców w popularnych centrach handlowych lub w soboty.
[news:1214405]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.