- Więcej połączeń z Trójmiasta i nowe ekspresy
- Pendolino z Trójmiasta do Zakopanego – podróż skrócona o półtorej godziny
- Szybsze połączenia z Trójmiasta i Pomorza do głównych miast
- Więcej połączeń ekspresowych i cykliczne kursy
- Rozbudowa połączeń międzynarodowych z Pomorza
- Modernizacja linii kolejowej nr 202 i wygoda podróży
Więcej połączeń z Trójmiasta i nowe ekspresy
Nowy rozkład PKP Intercity przyniesie mieszkańcom Trójmiasta znaczące zmiany. Liczba połączeń latem wzrośnie do 555, czyli o 84 więcej niż w obecnym rozkładzie, a poza sezonem do 527, czyli o 13 więcej. Na trasie Gdynia – Warszawa pojawi się 15 ekspresów (o jeden więcej niż dotychczas), a z Trójmiasta do Krakowa – 9 (o dwa więcej). Dodatkowo uruchomione zostanie całkowicie nowe połączenie TLK Krajna z Gdyni do Gorzowa Wielkopolskiego, a Pendolino połączy Trójmiasto bezpośrednio z Zakopanem oraz w sezonie letnim z Ustką, skracając czas podróży nawet o półtorej godziny.
Pendolino z Trójmiasta do Zakopanego – podróż skrócona o półtorej godziny
Najważniejszą nowością dla pasażerów z Pomorza jest uruchomienie bezpośredniego Pendolino z Trójmiasta do Zakopanego. Skład Express InterCity Premium przejedzie trasę Gdynia – Zakopane w 6 godzin i 58 minut, czyli o prawie półtorej godziny szybciej niż w poprzednim rozkładzie.
Podróżni z Trójmiasta zyskają komfortowy i szybki dostęp do Tatr, a w sezonie letnim relacja zostanie wydłużona do Kołobrzegu, co ułatwi planowanie wakacyjnych wyjazdów nad morze i w góry bez przesiadek. To szczególnie ważne dla mieszkańców Gdańska, Sopotu i Gdyni, którzy coraz częściej wybierają kolej jako alternatywę dla samochodu czy samolotu w podróżach krajowych. Latem kursować będzie także nowe połączenie Pendolino z Bielska-Białej do Ustki, które połączy południową Polskę z Pomorzem Środkowym, zwiększając dostępność turystycznych kierunków nad Bałtykiem.
Szybsze połączenia z Trójmiasta i Pomorza do głównych miast
Nowy rozkład PKP Intercity to także przyspieszenia najważniejszych połączeń krajowych z Pomorza. Przykładowo podróż z Zakopanego do Gdańska skróci się o 95 minut, a z Poznania do Kołobrzegu o 18 minut. Podróżni z Ustki do Poznania zyskają 29 minut, a z Olsztyna do Poznania 15 minut mniej w pociągu.
Dla mieszkańców Pomorza to oznacza możliwość szybszego dojazdu do pracy, na uczelnię lub w celach turystycznych w weekendy i ferie. Skrócenie czasów przejazdu na trasach takich jak Gorzów Wielkopolski – Poznań czy Szczecin – Wrocław sprawia, że Pomorze staje się coraz lepiej skomunikowane z resztą kraju.
Więcej połączeń ekspresowych i cykliczne kursy
Trójmiasto zyska rekordową liczbę połączeń ekspresowych EIC i EIP. Liczba ekspresów na głównych trasach wzrośnie: z Gdyni do Krakowa z 7 do 9 par, z Gdyni do Warszawy z 13 do 14 par, a na trasie Warszawa – Poznań z 10 do 12 par. Połączenia będą kursować w równych odstępach czasowych, co ułatwi mieszkańcom Pomorza planowanie podróży do Warszawy, Krakowa czy Wrocławia. Dodatkowo w wakacje pociąg IC Lazur z Łodzi przez Trójmiasto do Ustki będzie kursował codziennie, a wakacyjny EIC Kaszub połączy Kraków z Półwyspem Helskim. Dzięki temu turyści i mieszkańcy Pomorza Środkowego zyskają szybkie połączenia nad morze z różnych stron Polski.
Rozbudowa połączeń międzynarodowych z Pomorza
PKP Intercity zwiększa także ofertę połączeń zagranicznych z Trójmiasta. Co 4 godziny będą kursować pociągi do Pragi, a z Warszawy do Berlina co 2 godziny. Pojawią się nowe połączenia do Wiednia, Wilna i Budapesztu, dzięki którym mieszkańcy Pomorza mogą wygodnie planować wyjazdy zagraniczne.
Dodatkowo nocny IC Baltic Express pozwoli dotrzeć z Trójmiasta do Pragi i Berlina, a pociąg IC Carpatia połączy Polskę z Niemcami, Austrią, Czechami, Słowacją i Węgrami. Rozbudowa połączeń międzynarodowych oznacza, że Pomorze staje się ważnym węzłem kolejowym nie tylko w kraju, ale i w regionie Europy Środkowej.
Modernizacja linii kolejowej nr 202 i wygoda podróży
Na Pomorzu trwa modernizacja linii nr 202 między Gdynią a Słupskiem. Po zakończeniu inwestycji podróż na tym odcinku skróci się o około 15 minut, a powstanie drugi tor na trasie Lębork – Słupsk zwiększy przepustowość, umożliwiając większą liczbę połączeń i komfortową jazdę.
W czasie prac, od lutego do czerwca 2026 roku, na odcinku Słupsk – Ustka będzie obowiązywać zastępcza komunikacja autobusowa. PKP Intercity zapewni jednak wygodne połączenia alternatywne, aby mieszkańcy Pomorza mogli bez problemu planować podróże w tym czasie.
Komentarze (0)