reklama

Budżet Obywatelski zakończony. Ile kosztowało zorganizowanie tegorocznej edycji?

Opublikowano:
Autor:

Budżet Obywatelski zakończony. Ile kosztowało zorganizowanie tegorocznej edycji? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Budżet Obywatelski Zakończyło się głosowanie w ramach kolejnej edycji budżetu obywatelskiego. W tegorocznej odsłonie zagłosowało zdecydowanie mniej osób niż rok temu, pomimo znaczącego wzrostu wydatków na promocję BO.
reklama

Zakończyło się głosowanie w ósmej już edycji gdańskiego Budżetu Obywatelskiego. W tym roku mieszkańcy głosowali zarówno na projekty "klasyczne", jak i po raz pierwszy na te związane z ekologią.

- Kolejny raz mieszkańcy pokazali, że partycypacja i udział w lokalnej demokracji jest bardzo ważny. Ostatecznie zagłosowało 40 383 osób, w tym 22 857 kobiet i 17 526 mężczyzn - mówi Marta Formella z Biura Prezydenta Gdańska. 

Niewiele ponad 40 tysięcy głosów w ramach tegorocznej edycji Budżetu Obywatelskiego to zdecydowany spadek względem ubiegłorocznej odsłony głosowania. Wówczas zagłosowało 53 025 osób, frekwencja wyniosła jedynie 11,36 procent. W sierpniu, urzędnicy z Biura Prezydent Gdańska zapewniali nas, że walka o głosy kolejnych mieszkańców będzie dla nich bardzo istotna.

- Wzrost frekwencji jest dla nas oczywiście istotny. W tym roku głosowanie planowane jest na drugą połowę listopada i także przygotujemy działania promocyjne zachęcające mieszkańców do głosowania – mówiła nam w sierpniu Olimpia Schneider, kierownik referatu prasowego UM.

[news:1032404]

Wydatki dwukrotnie wyższe

Z danych dostępnych w Rejestrze Wydatków Urzędu Miejskiego w Gdańsku wynika, że w 2019 roku na promocję Budżetu Obywatelskiego urzędnicy wydali 101 tysięcy złotych. Oznacza to, że w 2019 roku pozyskanie jednego głosu mieszkańca kosztowało 1,92 zł. 

W tym roku urzędnicy z Biura Prezydenta wydali znacznie więcej na promocję głosowania w budżecie partycypacyjnym. Łącznie wszystkie koszty promocyjne Budżetu Obywatelskiego w tym roku kosztowały podatników aż 215 tysięcy złotych. W przeliczeniu na jeden głos oddany w plebiscycie daje to wydatek 5 złotych i 34 grosze. 

Najwyższą fakturę, bo opiewającą na 147 tysięcy złotych, wystawiło TOFU Studio za przygotowanie linii graficznej dla Budżetu Obywatelskiego i Zielonego Budżetu Obywatelskiego. Dokładnie czterokrotnie mniej, 36 900 złotych kosztowała sesja zdjęciowa związana z Budżetem Obywatelskim. Pozostałe koszty (razem 31 tysięcy) to zakup powierzchni reklamowych w mediach oraz druk i montaż plakatów na przystankach autobusowych i tramwajowych. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama