reklama

Trwa poszukiwanie koncepcji dla Cmentarza Wojskowego na Westerplatte

Opublikowano:
Autor:

Trwa poszukiwanie koncepcji dla Cmentarza Wojskowego na Westerplatte - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Historia
reklama

Muzeum II Wojny Światowej, które kilka dni temu przejęło od miasta teren Westerplatte, ogłosiło właśnie konkurs na opracowanie koncepcji urbanistyczno-architektonicznej dla Cmentarza Wojskowego Żołnierzy Wojska Polskiego. 

Ogłoszenie konkursu zostało wczoraj zapowiedziane przez dyrektora muzeum i ministra dziedzictwa narodowego. 

- Polskie państwo realizuje dziś obowiązek upamiętnienia Westerplatte. Pierwszy poważny krok to ogłoszenie konkursu architektoniczno-urbanistycznego na koncepcję cmentarza żołnierzy, którzy zginęli na Westerplatte i których szczątki zostały znalezione w czasie badań archeologicznych - mówił na konferencji prof. Piotr Gliński, minister kultury i dziedzictwa narodowego. 

W założeniu organizatorów konkursu, Westerplatte ma być miejscem pamięci, edukacji patriotycznej i historycznej. W ramach koncepcji wykonawcy muszą również zaprojektować przestrzeń w której będą się odbywać uroczystości wojskowe, państwowe oraz religijne. 

Najlepsza praca zostanie nagrodzona finansowo. Jej autorzy otrzymają 75 tysięcy złotych. Dodatkowo autorzy zostaną zaproszeni do negocjacji na przygotowanie pełnej dokumentacji projektowej oraz sprawowania nadzoru nad wykonaniem projektu. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama