W ramach V edycji Polskiego Ładu samorząd mógł otrzymać dofinansowanie inwestycji dla terenów przemysłowych. Gdańsk złożył maksymalną liczbę wniosków o dofinansowanie, a ich wartość wynosiła odpowiednio 100 mln zł i 250 mln zł.
- W obecnym naborze postawiliśmy na port, który w czasie blokady portów w Ukrainie i sankcji zyskuje w jeszcze większym stopniu strategiczne znaczenie. Z jednej strony cieszy nas dofinasowanie w kwocie 100 mln zł, do zadania, którego głównym celem jest zwiększenie dostępności terenów logistycznych i produkcyjnych w rejonie Portu Północnego w bezpośrednim zapleczu terminala kontenerowego. Martwi natomiast, że nie otrzymaliśmy 250 mln zł na sieć drogową w Porcie Gdańskim. To odroczy w czasie tę bardzo ważną inwestycję - uważa Piotr Grzelak, zastępca prezydent ds. zrównoważonego rozwoju i inwestycji.
Rząd przyznał dofinansowanie jedynie dla tańszej inwestycji, która zakłada budowę układu drogowego w obszarze Portu Północnego w Gdańsku. W ramach inwestycji planowana jest rozbudowa istniejącego i powstanie nowego układu drogowego wraz z infrastrukturą towarzyszącą (w tym z odwodnieniem) na terenie będącym zapleczem logistycznym i inwestycyjnym.
Dofinansowanie nie otrzymała rozbudowa i modernizacja węzłów sieci bazowej w Porcie Gdańsk w zakresie infrastruktury drogowo-kolejowej. Projekt obejmował modernizację odcinków układu drogowego obsługujących nabrzeże Prawobrzeżnego Portu Wewnętrznego.
[news:1329921]
Komentarze (0)