Po co? Przecież tramwaj jest 200 metrów dalej!
Myśl o budowie tramwaju pod sam dworzec we Wrzeszczu wprawia wiele gdańszczan w osłupienie. Powodem jest fakt, że linia tramwajowa wzdłuż alei Grunwaldzkiej jest oddalona o zaledwie 200 metrów od budynku stacji. Właśnie w tym miejscu należy podkreślić, że głównym celem nowej nitki wcale nie jest polepszenie dojazdu tramwajem do dworca.[news:1429200]
Odnoga wzdłuż ulicy Klonowej będzie wybudowana po to, aby poprawić elastyczność sieci tramwajowej w Gdańsku. Przyda się ona szczególnie po otwarciu ważnego połączenia Gdańska Południe z Wrzeszczem (GPW). Krańcówka będzie przyjmowała tramwaje zjeżdżające z Piecek-Migowa, dzięki czemu pojazdy nie będą musiały zajeżdżać aż do Strzyży, czy Oliwy. To ważne, szczególnie w kontekście analiz ruchu, które wskazują, że potoki pasażerskie na odcinku: Galeria Bałtycka - Oliwa znacznie maleją. Takie rozwiązanie pozwoli na zaoszczędzenie znacznej ilości czasu i pieniędzy, co zwiększy szansę na dodatkowe kursy.
Nowa linia zmieni oblicze tej części Wrzeszcza, ożywi przestrzeń ulicy Klonowej oraz Placu Czerwonych Gitar, mat. pracownia Sannecy
Warto skupić się na kolejnym aspekcie, którym jest podłączenie nowej linii do alei Legionów. Nie nastąpi to jednak szybko, z uwagi na trudności w pokonaniu bariery, jaką są tory kolejowe przecinające Wrzeszcz na pół. Kolejną przeszkodą jest bardzo duża gęstość zabudowań. Tramwaj pod dworzec Gdańsk Wrzeszcz zwiększy jednak możliwości tego połączenia, tym samym tworząc najszybsze połączenie szynowe pomiędzy Wrzeszczem Dolnym, a Górnym.
[news:1459209]
Tramwaj pod dworzec we Wrzeszczu ożywi też przestrzeń zdominowaną dziś przez samochody. Mieszkańcy zyskają nowe nasadzenia drzew oraz miejsce spotkań. Sama linia wpisze się też w krajobraz, ponieważ tory nie będą odgradzane od deptaka. Oznacza to, że piesi będą mogli przekraczać je w dowolnym miejscu. Takie rozwiązanie z powodzeniem funkcjonuje w centrum Gorzowa Wielkopolskiego.
Plac w całości zdominowany przez samochody będzie służył mieszkańcom, mat. pracownia Sannecy/Google Street Viev
W przetargu na projekt nowej trasy złożone oferty znacznie przekraczały budżet. Urzędnicy finalnie zgodzili się jednak dołożyć brakującą kwotę.
[facebook:https://www.facebook.com/borawski.gdansk/posts/pfbid021tJV2y3B4MEC1UaMy9sUyRb6BAHj92GhAnsrpi4uxqyjBrAMpKxpnRV1mvgVu2GDl]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.