Obecnie część infrastruktury nabrzeża nie nadaje się do eksploatacji ze względu na jej zły stan techniczny. Po zakończeniu prac obiekt zostanie dostosowany do obsługi nowoczesnych urządzeń przeładunkowych, takich jak żurawie samojezdne LHM 550 i Mantsinen 300. Dzięki temu znacząco wzrosną możliwości portu w zakresie przeładunku towarów.
Nabrzeże Węglowe będzie mogło przyjmować większe statki – o nośności do 100 000 DWT i zanurzeniu do 10,6 metra. Przebudowa zostanie przeprowadzona w dwóch etapach. Najpierw modernizacja obejmie 252 metry nabrzeża, a następnie kolejne 294 metry.
Kompleksowa modernizacja infrastruktury
Inwestycja to nie tylko nowa nawierzchnia nabrzeża. W ramach projektu powstaną także nowe tory kolejowe, szyny poddźwigowe oraz system odbojowy i pachoły cumownicze o dużej wytrzymałości. Przewidziano również modernizację sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej oraz instalacji elektroenergetycznych. Dodatkowo pogłębione zostanie dno przy nabrzeżu do 11,2 metra, co umożliwi obsługę większych jednostek.
– Nowoczesna infrastruktura pozwoli na zwiększenie efektywności przeładunków i poprawę konkurencyjności portu. Dodatkowo projekt zakłada dostosowanie nabrzeża do wdrożenia zielonych technologii, co wpisuje się w europejskie standardy ekologiczne – podkreśla Dorota Pyć, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Przebudowa Nabrzeża Węglowego to kolejny etap szerszego planu modernizacji Portu Gdańsk, realizowanego w ramach programu poprawy infrastruktury i wdrażania systemu niskoemisyjnego OPS. W ramach tego samego projektu modernizowane są także Nabrzeże Rudowe III i Bytomskie, a w przyszłości prace obejmą również Nabrzeże Wiślane.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.