reklama

Nowa Warszawska. Umowa podpisana, wkrótce start budowy

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Inwestycje To historyczny moment dla Ujeściska. Po kilkuletniej walce urzędników z przetargami, procedury administracyjne udało się doprowadzić do szczęśliwego końca. Dziś podpisano umowę na budowę linii tramwajowej przez Ujeścisko. Wkrótce wystartują prace budowlane. Tramwajem pojedziemy jednak dopiero za około 2 lata.
reklama

Dziś udało zakończyć się blisko dwuletnią przygodę urzędników z przetargami na budowę linii tramwajowej wzdłuż Nowej Warszawskiej. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska od czerwca 2019 roku próbowała znaleźć wykonawcę nowej trasy. Udało się to dopiero za czwartym razem, po radykalnym zwiększeniu budżetu przez władze miasta z 38 do 76 milionów złotych.

O ile pierwszy, nieudany przetarg, trwał ponad 7 miesięcy, tak za czwartym razem procedura przebiegła już znacznie sprawniej. Od momentu ogłoszenia przetargu do wyboru wykonawcy minęły nieco ponad dwa miesiące. Dzięki braku odwołań od wyników przetargu, podpisanie umowy było możliwe bardzo szybko. Dziś w okolicy pętli Ujeścisko władze Gdańska podpisały umowę z wykonawcą prac. Trasę tramwajową wybuduje konsorcjum firm MTM S.A. i Rajbud sp. z o.o. Firma MTM budowała już w Gdańsku kilka tras tramwajowych, m.in. z Siedlec na Morenę i z Chełmu na Łostowice. 

Budowa nowego odcinka sieci tramwajowej będzie kosztowała 59 844 137,59 zł. Inwestycja przewiduje budowę blisko dwukilometrowej, dwutorowej linii tramwajowej, która połączy pętlę Ujeścisko z trasą łostowicką. Wpięcie w tę linię przewidziano na wysokości przystanku tramwajowego Przemyska. Na nowym odcinku powstaną następujące przystanki:

  • na wysokości planowanej Nowej Unruga, w okolicy nowego przedszkola przy ul. Warszawskiej,
  • w miejscu pętli autobusowej Piotrkowska,
  • na wysokości przystanku autobusowego Przemyska w kierunku Ujeściska. 
Ponadto zaplanowano nowy, trzeci peron na przystanku tramwajowym Przemyska, dla tramwajów skręcających w nową trasę. Wzdłuż torów tramwajowych powstanie także oświetlony chodnik i droga rowerowa. 

W ramach inwestycji wykonawca dodatkowo przestawi źle ustawiony słup trakcyjny na pętli Ujeścisko. Po otwarciu trasy wzdłuż al. Adamowicza pod koniec czerwca 2020 roku okazało się, że tramwaje typu N8C zahaczają lusterkiem o jeden ze słupów na pętli, który umieszczono zbyt blisko toru.

- Teraz skupimy się na ustalaniu szczegółów dotyczących harmonogramu prac. Do 15 marca powinniśmy dokładnie wiedzieć, kiedy będą wykonywane poszczególne etapy budowy. Wówczas będziemy wiedzieli, kiedy i jaki zakres utrudnień wystąpi na al. Havla. Wiele wskazuje na to, że konieczne będzie czasowe wstrzymanie ruchu tramwajów - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zgodnie z ogólnymi założeniami, budowa powinna zakończyć się pod koniec listopada 2022 roku. Jeśli tak się stanie, tramwaje pojadą z pasażerami wiosną 2023 roku. Wykonawca zapowiedział, że dołoży wszelkich starań, by dotrzymać terminu.

- Uważam, że jesteśmy do tego zadania bardzo dobrze przygotowani. Ten termin realizacji - 2022 rok, uważamy, że uda nam się skrócić - mówił Marek Ignatowski, prezes zarządu MTM.

Według wstępnych szacunków dzięki Nowej Warszawskiej tramwaje z Ujeściska i Jasienia do centrum pojadą o około 10 minut krócej niż trasą przez al. Pawła Adamowicza. 

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama