reklama

Nowa Warszawska do przebudowy. Naprawią niebezpieczny błąd projektowy

Opublikowano:
Autor:

Nowa Warszawska do przebudowy. Naprawią niebezpieczny błąd projektowy - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Inwestycje Tydzień temu uruchomiono trasę tramwajową Nowa Warszawska. Już w trakcie budowy okazało się, że linia nie jest pozbawiona błędów projektowych. Nową trasę trzeba już lekko zmodernizować. Wkrótce rozpocznie się montaż sygnalizacji świetlnej na niefortunnie usytuowanym przejściu dla pieszych.
reklama

Mniej więcej w połowie drogi między przystankami Łódzka i Piotrkowska znajduje się przejście dla pieszych przez tory tramwajowe, pozwalające wejść na Nową Warszawską z ulicy Białostockiej. Choć przeprawa ta jest potrzebna, to projektanci zaprojektowali ją dość niefortunnie.

Przejście dla pieszych usytuowano bowiem na środku łuku (zakrętu) tramwajowego. Dodatkowo pieszy idący od strony ulicy Białostockiej, wchodząc na tory tramwajowe, ma po swojej lewej stronie skarpę. Przewyższenie terenu mocno ogranicza widoczność, obniżając tym samym bezpieczeństwo pieszych. Pieszy może nie zauważyć w porę nadjeżdżającego tramwaju. Tak samo motorniczy może nie zauważyć w porę pieszego. Z tego powodu, na trasie o prędkości 70 km/h, postawiono ograniczenie prędkości. Jadąc w stronę Lawendowego Wzgórza, tramwaje zwalniają co 30 km/h.  W przeciwną stronę widoczność jest lepsza, więc ograniczenie prędkości wynosi 50 km/h.


Za tym łukiem znajduje się przejście dla pieszych. Fot. DRMG

Urzędnicy zdali sobie sprawę z tego błędu przed oddaniem trasy do użytku, ale nie na tyle szybko, by wyeliminować go na etapie projektowania. Latem 2022 roku przygotowano więc projekt dobudowy sygnalizacji świetlnej na niefortunnym przejściu.

Na początku marca 2023 roku DRMG otworzyła oferty w przetargu na dobudowanie świateł. Najbliższej zgarnięcia zlecenia jest firma Eldro Budowa sp. z o.o., która chce wykonać prace za 374 tysiące złotych.

Jeżeli DRMG zaakceptuje ofertę, na przejściu dla pieszych powstanie sygnalizacja świetlna, połączona z systemem TRISTAR. Sygnał zielony dla pieszych będzie załączany na ich żądanie. Jednocześnie, jak czytamy w projekcie, program sygnalizacji ma być wyposażony w „mechanizm priorytetyzacji tramwajów”.

Doposażenie przejścia dla pieszych w sygnalizację świetlną ma potrwać 9 tygodni od momentu podpisania umowy z wykonawcą. Jeśli wybór wykonawcy pójdzie sprawnie, światła na przejściu powinny zacząć funkcjonować przed wakacjami.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama