Od poniedziałku, 4 października, Most Stągiewny, łączący ul. Stągiewną z ul. Długie Ogrody zostaje wyłączony z użytkowana. Rozpoczyna się jego przebudowa na konstrukcję zwodzoną. Będzie to powrót do przedwojennej formy tej przeprawy. Pomysł ponownego zbudowania mostu zwodzonego jest ściśle związany rozbudową Mariny, która znajduje się właśnie przy Moście Stągiewnym. W ramach inwestycji przystań pojawi się także po drugiej stronie mostu. Aby umożliwić cumowanie pojazdów po drugiej stronie mostu, konieczna jest jego przebudowa.
Na czas remontu Mostu Stągiewnego nie będzie możliwy wjazd samochodów na Wyspę Spichrzów od strony ul. Długie Ogrody. Zachowane zostanie jednak przejście dla pieszych i rowerzystów. Nieopodal zamykanej przeprawy zbudowano tymczasową, metalową kładkę. Co ciekawe, powstała ona na filarach przyczółkach dawnego Mostu Rogoźników. Historyczny obiekt powstał w XVI wieku i służył gdańszczanom do lat 60. XX wieku.
Przebudowę Mostu Stągiewnego wraz z rozbudową mariny prowadzi firma Granaria w ramach Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Jest to spółka, która stawia nowe budynki na Wyspie Spichrzów. Inwestycja pozwoli na lepsze wykorzystanie tak zwanej Nowej Motławy, zwiększenie liczby miejsc co cumowania dla jachtów oraz zwiększenie atrakcyjności turystycznej okolicy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.