Prace przy Moście Stągiewnym rozpoczęły się w październiku 2021 roku. Na czas prac konieczne było zapewnienie pieszym przejścia z Wyspy Spichrzów w kierunku ulicy Długie Ogrody. W tym celu powstała tymczasowa kładka, ustawiona na filarach dawnego Mostu Rogoźników. Jej misja właśnie dobiegła końca. Przebudowany Most Stągiewny udostępniono pieszym z powrotem w sierpniu tego roku. W sobotę, 1 października, zostanie przywrócony na nim także ruch kołowy. W związku z przywróceniem pełnej funkcjonalności docelowej konstrukcji rozpoczęto rozbiórkę tymczasowego obiektu.
Przebudowa Mostu Stągiewnego na konstrukcję zwodzoną była konieczna w związku z rozbudową gdańskiej mariny. Jej nowa część powstaje właśnie na południe od mostu i będzie w stanie pomieścić 60 jednostek. Aby zapewnić do niej dostęp jednostkom pływającym, konieczne było zbudowanie podnoszonego przęsła mostu. Inwestycję wykonało konsorcjum Granaria w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego, obejmującego zabudowę Wyspy Spichrzów.
Most Stągiewny ma funkcjonować inaczej niż istniejąca kładka na Ołowiankę i kładka św. Ducha. Obiekt nie będzie otwierany i zamykany według określonego harmonogramu, tylko na życzenie jednostek, które będą chciały wpłynąć lub wypłynąć z mariny. Dzięki temu czas dostępności mostu dla pieszych i kierowców powinien być znacznie dłuższy, niż w przypadku wspomnianych kładek.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.