reklama

Gdańsk zamawia projekt tramwaju GPW

Opublikowano:
Autor:

Gdańsk zamawia projekt tramwaju GPW - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

InwestycjeMiasto Gdańsk poczyni ważny krok w kierunku budowy trasy tramwajowej Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Wkrótce pojawi się przetarg na projekt nowej trasy na odcinku Piecki Migowo - Wrzeszcz.
reklama

Trasę tramwajową Gdańsk Południe - Wrzeszcz magistrat traktuje jako priorytetową inwestycję na najbliższe lata. Ma ona połączyć południowe dzielnice Gdańska z Wrzeszczem z pominięciem centrum miasta. Trasa będzie prowadziła z Łostowic Nową Warszawską, aleją Pawła Adamowicza i Nową Politechniczną. Aleję Pawła Adamowicza oddano do użytku w wakacje, a w przypadku Nowej Warszawskiej trwa analiza ofert w przetargu na jej budowę. Na dniach Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska ogłosi zaś przetarg na projekt trasy wzdłuż Nowej Politechnicznej.

- Trasa Gdańsk Południe - Wrzeszcz jest kluczowa dla rozwoju komunikacji miejskiej w Gdańsku i szybkiej obsługi podróży, łącząc górny i dolny taras naszego miasta. Budowa nowej infrastruktury wpisuje się w kierunek rozwoju sieci tramwajowej i kolejowej jako kręgosłupa transportu w Gdańsku. Jesteśmy zdeterminowani aby ta inwestycja powstała jak najszybciej - tłumaczy Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. 

reklama

Trasa tramwajowa wzdłuż Nowej Politechnicznej ma rozpoczynać się od skrzyżowania ul. Rakoczego z Jaśkową Doliną na Pieckach-Migowie. Dalej będzie prowadziła Jaśkową Doliną i Wileńską. Na trasie wykonawca będzie musiał zaprojektować 350-metrowy tunel wzdłuż ul. Wileńskiej, nieopodal ulic Migowskiej i Morenowej. W pobliżu zbiornika retencyjnego przy ul. Wileńskiej powstanie podziemne przejście dla pieszych. Dalej trasa ma prowadzić obok ul. Sobieskiego i nieistniejącą dziś ulicę Nową Politechniczną. W al. Grunwaldzką linia włączy się z ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. 

Projekt musi uwzględnić nie tylko budowę linii tramwajowej, ale także drogi i trasę rowerową. Przebudowana będzie bowiem Jaśkowa Dolina, ul. Wileńska oraz Do Studzienki. Projekt musi również uwzględniać przebudowę sieci podziemnych. Oferty w przetargu powinniśmy poznać po koniec stycznia 2021 roku. Sama dokumentacja projektowa powinna być gotowa do końca 2022 roku. Na samą budowę poczekamy zatem jeszcze kilka lat.

reklama

Projekt wspomnianej trasy miał powstać już wcześniej. Miała wykonać ją firma Mosty Katowice, która przygotowała koncepcję tej trasy. Z uwagi na przedłużające się uzgodnienia koncepcji umowa ze spółką została rozwiązana. W efekcie konieczne było ogłoszenie nowego przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama