W ostatnich godzinach klienci mBanku otrzymali wiadomości dotyczące niezwykle ważnych zmian w działaniach aplikacji. W sporej części z nich głównym celem była poprawa bezpieczeństwa, która w ostatnich tygodniach jest tematem numer jeden w serwisach bankowych. Podobne wiadomości do swoich klientów wysłały już bowiem banki ING, Santander czy PKO BP.
Jak ostrzega swoich klientów m.in. mBank, coraz bardziej rośnie ryzyko utraty środków z tytułu oszustwa, wykorzystującego brak wiedzy, zdrowego rozsądku czy po prostu stresu, związanego z obawą utraty środków. Te zaś mają nadciągać z dwóch stron, ponieważ coraz częściej dochodzi do sytuacji podszywania się pod pracowników banku czy inwestowania w fałszywe oferty.
Popularny bank ostrzega swoich klientów w Polsce
Jeśli zadzwoni do Ciebie rzekomy pracownik banku z informacją, o próbie włamania na Twoje konto lub zaciągania kredytu na Twoje dane i zaleca szybkie działanie w celu ochrony środków – to może być oszust. Zatrzymaj się i zastanów. Pamiętaj, że jeżeli korzystasz z mobilnej autoryzacji, nasz pracownik musi wysłać Ci powiadomienie w aplikacji mobilnej. Wtedy masz pewność, że rozmawiasz z naszym konsultantem. Pracownik banku nigdy nie poprosi Cię też o przekazanie danych lub pieniędzy — ostrzegają klientów pracownicy mBanku.
Jednak to nie jedyny sposób oszustwa, jaki obecnie wykorzystują złodzieje. Jak podkreśla instytucja, równie popularne stało się wykorzystywanie fałszywych reklam, które zachęcają szybkim i bezpiecznym zarobkiem. Często “promują je” wizerunki znanych osób, co nie ma jednak nic wspólnego z prawdą. Celem oszustów jest bowiem zachęcenie do kontaktu z fikcyjnym przedstawicielem.
Tam jesteśmy proszeni o zainstalowanie specjalnej aplikacji koniecznej do inwestowania. Tak naprawdę służy ona jednak do zdalnego sterowania urządzeniem. Instalowanie podobnej aplikacji, z tym że umożliwiającej “przywrócenie bezpieczeństwa konta” mogą wymagać fałszywi pracownicy banku.
Jak nie dać się oszukać złodziejom?
Chociaż zmiany w aplikacji znacząco poprawią bezpieczeństwo, to jak podkreśla instytucja, najskuteczniejszy będzie jedynie nasz zdrowy rozsądek. Tym samym kiedy dzwoni do nas rzekomy pracownik, nie działajmy pochopnie i zaczekajmy na powiadomienie w aplikacji. Jeśli ono nie przyjdzie, natychmiast zakończmy rozmowę.Warto pamiętać także, że pracownik banku nie będzie zachęcał nas do przelewu środków na inne “bezpieczne” konto czy zakładanie innych aplikacji niż ta należąca do banku. W przeciwnym razem mamy niemal pewność, że prowadzimy rozmowę z oszustem, który chce nas okraść.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.