reklama

Nowa siła na Martwej Wiśle. Orlen odsłania swój tajny projekt

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: Gdansk.pl

Nowa siła na Martwej Wiśle. Orlen odsłania swój tajny projekt - Zdjęcie główne

foto Gdansk.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Biznes Orlen wzmacnia bezpieczeństwo morskie i tworzy własny oddział wodny. Nowa łódź Orlik 1 z kamerą termowizyjną i systemem zwalczania dronów będzie patrolować terminal paliwowy na Martwej Wiśle.
reklama

Orlen rozwija ochronę infrastruktury nad wodą

Grupa Orlen powołała specjalny komponent wodny, którego zadaniem jest ochrona terminalu przeładunkowego produktów ropopochodnych w Gdańsku. Nowy terminal ma kluczowe znaczenie dla dostaw biokomponentów do produkcji biopaliw oraz przeładunku paliw żeglugowych MGO. Nabrzeże terminalu umożliwia jednoczesną obsługę dwóch zbiornikowców, dlatego bezpieczeństwo tego miejsca stało się priorytetem.

reklama

Orlen Ochrona wyposażyła zespół w szybkie łodzie typu RIB, które umożliwiają patrolowanie Martwej Wisły oraz akwenów przyległych. Łódź Orlik 1, wyprodukowana w Wielkiej Brytanii, jest wyposażona w dwa silniki zaburtowe Yamaha po 115 koni mechanicznych i osiąga prędkość 45 węzłów. Na pokładzie znajdują się systemy łączności, sprzęt ratunkowy, plecak medyczny oraz kamera optoelektroniczna z funkcją termowizji, która pozwala lokalizować obiekty na wodzie i lądzie.

Ochrona przed dronami i cyberzagrożeniami

W ramach zwiększania bezpieczeństwa Orlen inwestuje w technologie do wykrywania i neutralizowania dronów. Mobilny system detekcji wykrywa wszystkie bezzałogowe statki powietrzne latające na cywilnych częstotliwościach, a specjalne jammery zakłócają komunikację drona z operatorem i jego GPS. Dzięki temu drony są zmuszane do lądowania i nie mogą naruszyć przestrzeni nad instalacjami krytycznymi.

reklama

Reakcja na współczesne zagrożenia

Jak podkreśla dyrektor gdańskiego oddziału Orlen Ochrona Cezary Jóźwiak, agresja Rosji na Ukrainę pokazała, że ochrona obiektów od strony wody jest niezbędna. Dlatego firma nie tylko kupiła nowoczesne łodzie, ale również przeszkoliła pracowników z zakresu działań interwencyjnych i ratownictwa wodnego.

Kluczowy element bezpieczeństwa energetycznego

Terminal nad Martwą Wisłą zwiększa moce przeładunkowe Grupy Orlen do 2 mln ton produktów rocznie i ma strategiczne znaczenie dla logistyki paliw w Polsce. Utworzenie wodnego oddziału ochrony oraz inwestycje w nowoczesne systemy bezpieczeństwa podnoszą odporność infrastruktury na zagrożenia i wzmacniają bezpieczeństwo energetyczne kraju.

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo