Orlen wprowadza nową technologię na Pomorzu. Jakie będą efekty dla środowiska?

Opublikowano:
Autor:

Orlen wprowadza nową technologię na Pomorzu. Jakie będą efekty dla środowiska? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wiadomości PomorzeOrlen testuje nową flotę ciężarówek zasilanych LNG, które wkrótce pojawią się na drogach Pomorza. Pojazdy mają być cichsze, bardziej ekologiczne i komfortowe dla kierowców, ale ich pełne możliwości dopiero sprawdzą testy.
reklama

Pięć nowych ciągników siodłowych Volvo FM już dostarcza paliwo na stacje Orlenu w rejonie Gdańska i Szczecina. To pierwsze pojazdy w Polsce tej wielkości z takim napędem, a ich codzienna praca ma przynieść wiele cennych wniosków.

Nowoczesne ciężarówki na Pomorzu

Nowe ciężarówki zasilane skroplonym gazem ziemnym LNG to krok Orlenu w stronę bardziej zrównoważonego transportu. Każdy pojazd ma silnik o mocy niemal 430 koni mechanicznych, co pozwala na realizację zarówno przewozów regionalnych, jak i długodystansowych. Trzy pojazdy operują w rejonie Gdańska, a dwa kursują wokół Szczecina. Ich głównym atutem jest obniżona o 20 procent emisja CO2, co przekłada się na realny wpływ na środowisko, szczególnie przy codziennych trasach liczących kilkaset kilometrów.

reklama

Ciężarówki LNG Orlen – komfort i ekologia w codziennej pracy

Arkadiusz Żuławnik, dyrektor Biura Orlen Transport, podkreśla znaczenie wprowadzenia nowych pojazdów:

– Doposażenie naszej floty w ciągniki siodłowe, napędzane LNG wpisuje się w obecny kierunek i cele, jakie stawia sobie Polska i Unia Europejska w zakresie ochrony klimatu. W naszej ocenie to jedno z najlepszych rozwiązań, jakie możemy obecnie wdrożyć. Planujemy również testy ciągników siodłowych zasilanych wodorem. Ponieważ dążymy do osiągnięcia zeroemisyjności transportu, finalnie postawimy na rozwiązanie, które najlepiej się sprawdzi i spełni nasze oczekiwania.

reklama

Testy nowych pojazdów potrwają pięć lat. W tym czasie Orlen Transport będzie analizował nie tylko koszty eksploatacji, ale także komfort pracy kierowców i kulturę pracy silników. Jak zauważa Kamil Krzyżanowski, kierowca testowany w rejonie Gdańska:

– Koszt przejechania każdego kilometra jest porównywalny z ciężarówkami zasilanymi olejem napędowym, ale kultura pracy silnika jest o wiele wyższa, niż w typowym dieslu. Ciągnik siodłowy z napędem LNG jest znacznie cichszy, a przez to mniej uciążliwy dla ludzi i środowiska. O wiele niższy jest również poziom wibracji silnika, co ma dobry wpływ na komfort pracy kierowcy i otoczenie.

Testy i przyszłość floty Orlen

Codzienne kursy po Pomorzu pozwalają Orlen Transport w praktyce ocenić możliwości nowej technologii i przygotować firmę do transportu niskoemisyjnego w całej Polsce. Po zakończeniu testów autocysterny zostaną przeniesione do bazy w Płocku, a wyniki eksperymentu pozwolą zdecydować, czy flota zostanie rozszerzona o kolejne pojazdy napędzane LNG.

reklama

Orlen Transport jest największym przewoźnikiem paliw i LPG w Polsce oraz jednym z największych w Europie Środkowo-Wschodniej. Flota liczy 375 ciągników siodłowych, a firma zatrudnia ponad 900 kierowców. Wprowadzenie pojazdów LNG pokazuje, że Orlen stawia na innowacje, komfort pracy kierowców i realne korzyści dla środowiska, nie rezygnując przy tym z efektywności logistycznej.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo