reklama

Zajezdnia tramwajowa Wrzeszcz ma 86 lat

Opublikowano:
Autor:

Zajezdnia tramwajowa Wrzeszcz ma 86 lat - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejskiDokładnie 86 lat kończy młodsza z dwóch funkcjonujących do dziś zajezdni tramwajowych. Oddany do eksploatacji w 1935 roku obiekt zlokalizowany przy ul. Wita Stwosza jest dziś największą w Gdańsku zajezdnią tramwajową.
reklama

Zajezdnia tramwajowa Wrzeszcz, położona w dzielnicy Strzyża, jest największą i najmłodszą gdańską zajezdnią tramwajową. Jest także jedną z dwóch, obok zajezdni Nowy Port, czynnych placówek utrzymania technicznego tramwajów. Zajezdnia Wrzeszcz odgrywała ważną rolę w przywracaniu do ruchu gdańskich tramwajów po wojennych zniszczeniach. To na jej terenie znajdowały się warsztaty odpowiedzialne za przywracanie sprawności zniszczonym podczas wojny pojazdom. W ciągu kilkudziesięciu lat funkcjonowania obiekt wielokrotnie modernizowano. Pierwotnie była tutaj 12-torowa hala postojowo-przeglądowa. W latach 60. połowę hali przeznaczono dla obsługi tramwajów przegubowych.

Do zajezdni Wrzeszcz trafiały i do dziś trafiają najnowsze i najnowocześniejsze pojazdy. To tutaj w 1997 roku trafiły pierwsze częściowo niskopodłogowe tramwaje 114Na. Tutaj skierowano również w 1999 roku niskopodłogowe tramwaje NGd99, a w 2007 roku bombardiery NGT6. Stacjonują tutaj także wszystkie tramwaje Pesa Swing i Pesa JazzDuo. W zajezdni stacjonuje także kilkanaście używanych, częściowo niskopodłogowych tramwajów N8C, których większość w ostatnich latach przeniesiono do zajezdni Nowy Port w zamian za kasowane wysokopodłogowe tramwaje 105Na. 

reklama

W ostatnich latach zajezdnia Wrzeszcz przeszła kolejną modernizację, dostosowującą obiekt do obsługi tramwajów całkowicie niskopodłogowych. W skład placówki wchodzi:

  • pięciotorowa hala OC,
  • dwutorowa hala przeglądów aparatury znajdującej się na dachu wagonów niskopodłogowych,
  • tokarka podtorowa, służąca do profilowania powierzchni tocznej kół tramwajów,
  • system do napełniania piasecznic, które zapobiegają poślizgom tramwajów,
  • ekologiczna, automatyczna myjnia,
  • warsztat naprawy tramwajów,
  • budynki biurowe, dyspozytornia, wydział sieci i torów
W zajezdni stacjonuje na co dzień około 90 tramwajów, co stanowi kres pojemności zajezdni. Aby umożliwić swobodne garażowanie tramwajów w nocy, wkrótce w miejscu obecnego magazynu pojawią się dodatkowe tory postojowe.

reklama

[news:1020979]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama