W 2024 roku nie wydarzy się zbyt wiele w sprawie zakupu nowych autobusów. Znaczną część parku taborowego stanowią 15- i 18-letnie Solarisy Urbino, które wkrótce będzie trzeba wymienić. GAiT ma obecnie 73 takie autobusy. Tymczasem zaplanowano dostawy zaledwie 10, ale za to bardzo drogich autobusów wodorowych o długości 12 metrów. Co ważne, autobusy nie będą własnością przewoźnika. Będą one jedynie wynajmowane przez okres 10 lat.
- Spółka GAiT nie planuje w tym roku zakupu nowych pojazdów. Nie oznacza to jednak, że do floty GAiT nie dołączą w tym roku nowe pojazdy. W ramach umowy długoterminowego najmu zasilą ją autobusy wodorowe. Umowa obejmuje dziesięcioletni najem dziesięciu autobusów miejskich standardowych, zasilanych zielonym wodorem oraz ich pełną obsługę serwisową - mówi w rozmowie z portalem Puls Gdańska Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.
Za 10-letnią dzierżawę autobusów wraz z ich serwisowaniem GAiT zapłaci 171,5 mln zł. Koszt dostawy i serwisowania jednego pojazdu przez 10 lat wyniesie zatem 17,5 mln zł.
[news:1476342]
Mimo planowanych dostaw ilostan autobusów nieznacznie się zmniejszy.
- W tym roku planowane jest wycofanie z floty autobusowej 12 pojazdów: 11 autobusów standardowych – Solaris Urbino 12 z 2006 roku oraz 1 autobusu przegubowego – Mercedes Conecto G z 2011 roku. Z użytkowania nie będą wycofywane żadne tramwaje - wyjaśnia przedstawicielka przewoźnika.
Przypomnijmy, że w tym roku GAiT zleci podwykonawcy obsługę większej liczby zadań na liniach ZTM.
[news:1522782]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.