30 czerwca 2020 roku oddano do użytku wyremontowane tory tramwajowe w dzielnicy Stogi. Przed remontem był to najgorszy odcinek sieci tramwajowej w mieście. Teraz sytuacja się zmieniła. Efekt remontu częściowo psuje jednak stan torów na początku trasy z centrum na Stogi, wzdłuż podwala Przedmiejskiego.
Szczególnie źle jest pomiędzy przystankami Chmielna i Akademia Muzyczna. Od wielu tygodni obowiązuje tam bardzo drastyczne ograniczenie prędkości do zaledwie 15 km/h. Z większą prędkością często poruszają się rowerzyści, nie wspominając już o samochodach. Tak niska prędkość jazdy na początku trasy na Stogi psuje efekt modernizacji torów na drugim końcu tej trasy. Co gorsze, tramwaj poruszający się z taką prędkością, nie może skutecznie konkurować z samochodem i przyczynić się do zmniejszenia korków w centrum miasta.
[news:1162482]
Miejscy urzędnicy przyznają, że na tym odcinku stan infrastruktury tramwajowej nie jest zadowalający.
- Ograniczenie prędkości na fragmencie Podwala Przedmiejskiego wynika ze stanu technicznego infrastruktury torowej – mówi w rozmowie z portalem Puls Gdańska Jędrzej Sieliwończyk z referatu prasowego UM w Gdańsku. - GAiT w ramach bieżącego utrzymania będzie przeprowadzał naprawy punktowe – dodaje.
Magistrat niestety nie wskazał nam nawet orientacyjnego terminu wykonania naprawy i podniesienia prędkości.
W planach gruntowny remont
Mając świadomość nie najlepszego stanu torów na Podwalu Przedmiejskim, urzędnicy planują w przyszłości wykonać gruntową przebudowę tego odcinka sieci tramwajowej.
- Zadanie pod nazwą „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Podwale Przedmiejskie" znajduje się w bazie priorytetów inwestycyjnych. Zadania z tej listy realizowane są w miarę dostępnych w budżecie miasta środków. W ramach tego zadania znajduje się przebudowa układu torowego oraz sieci trakcyjnej na odcinku od ul. Chmielnej do ul. Łąkowej – informuje nas Jędrzej Sieliwończyk.
Ostatnia przebudowa tego odcinka torów była wykonana w latach 90. ubiegłego wieku. Jest to jeden z nielicznych fragmentów gdańskiej sieci tramwajowej, który przebudowywano przed 2000 rokiem. Potrzeba jego remontu jest więc konieczna. Urzędnicy podają nawet wstępne orientacyjne terminy i warunki przeprowadzenia takiej inwestycji.
- Zgodnie z informacjami Wydziału Programów Inwestycyjnych modernizacja tego odcinka układu torowego planowana jest w obecnej perspektywie unijnej tj. 2021-2027. Jednak ze względu na konieczność modernizacji obiektów mostowych w ciągu ulicy Podwale Staromiejskie oraz mostu Siennickiego należy skoordynować te projekty w taki sposób, aby maksymalnie zmniejszyć uciążliwość dla mieszkańców tego obszaru miasta oraz zapewnić dojazd do kluczowych miejsc Gdańska – tłumaczy Jędrzej Sieliwończyk.
Wspomniany remont Mostu Siennickiego planowany jest na najbliższe lata. Za niecały rok powinien powstać projekt jego przebudowy.
[news:1237154]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.