reklama

Powolna jazda Podwalem Przedmiejskim. Tory tramwajowe w złym stanie

Opublikowano:
Autor:

Powolna jazda Podwalem Przedmiejskim. Tory tramwajowe w złym stanie - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejski Od ubiegłego roku pasażerowie tramwajów cieszą się z wyremontowanych torów na Stogach. Niestety, nic dobrego nie można powiedzieć o stanie torów na początku trasy ze Śródmieścia do tej dzielnicy. Po drodze pojawiają się drastyczne ograniczenia prędkości, które spowalniają podróż.
reklama

30 czerwca 2020 roku oddano do użytku wyremontowane tory tramwajowe w dzielnicy Stogi. Przed remontem był to najgorszy odcinek sieci tramwajowej w mieście. Teraz sytuacja się zmieniła. Efekt remontu częściowo psuje jednak stan torów na początku trasy z centrum na Stogi, wzdłuż podwala Przedmiejskiego.

Szczególnie źle jest pomiędzy przystankami Chmielna i Akademia Muzyczna. Od wielu tygodni obowiązuje tam bardzo drastyczne ograniczenie prędkości do zaledwie 15 km/h. Z większą prędkością często poruszają się rowerzyści, nie wspominając już o samochodach. Tak niska prędkość jazdy na początku trasy na Stogi psuje efekt modernizacji torów na drugim końcu tej trasy. Co gorsze, tramwaj poruszający się z taką prędkością, nie może skutecznie konkurować z samochodem i przyczynić się do zmniejszenia korków w centrum miasta.

[news:1162482]

Miejscy urzędnicy przyznają, że na tym odcinku stan infrastruktury tramwajowej nie jest zadowalający.

- Ograniczenie prędkości na fragmencie Podwala Przedmiejskiego wynika ze stanu technicznego infrastruktury torowej – mówi w rozmowie z portalem Puls Gdańska Jędrzej Sieliwończyk z referatu prasowego UM w Gdańsku. - GAiT w ramach bieżącego utrzymania będzie przeprowadzał naprawy punktowe – dodaje.

Magistrat niestety nie wskazał nam nawet orientacyjnego terminu wykonania naprawy i podniesienia prędkości.

W planach gruntowny remont

Mając świadomość nie najlepszego stanu torów na Podwalu Przedmiejskim, urzędnicy planują w przyszłości wykonać gruntową przebudowę tego odcinka sieci tramwajowej.

- Zadanie pod nazwą „Przebudowa infrastruktury tramwajowej w ul. Podwale Przedmiejskie" znajduje się w bazie priorytetów inwestycyjnych. Zadania z tej listy realizowane są w miarę dostępnych w budżecie miasta środków. W ramach tego zadania znajduje się przebudowa układu torowego oraz sieci trakcyjnej na odcinku od ul. Chmielnej do ul. Łąkowej – informuje nas Jędrzej Sieliwończyk.

Ostatnia przebudowa tego odcinka torów była wykonana w latach 90. ubiegłego wieku. Jest to jeden z nielicznych fragmentów gdańskiej sieci tramwajowej, który przebudowywano przed 2000 rokiem. Potrzeba jego remontu jest więc konieczna. Urzędnicy podają nawet wstępne orientacyjne terminy i warunki przeprowadzenia takiej inwestycji.

- Zgodnie z informacjami Wydziału Programów Inwestycyjnych modernizacja tego odcinka układu torowego planowana jest w obecnej perspektywie unijnej tj. 2021-2027. Jednak ze względu na konieczność modernizacji obiektów mostowych w ciągu ulicy Podwale Staromiejskie oraz mostu Siennickiego należy skoordynować te projekty w taki sposób, aby maksymalnie zmniejszyć uciążliwość dla mieszkańców tego obszaru miasta oraz zapewnić dojazd do kluczowych miejsc Gdańska – tłumaczy Jędrzej Sieliwończyk.

Wspomniany remont Mostu Siennickiego planowany jest na najbliższe lata. Za niecały rok powinien powstać projekt jego przebudowy.

[news:1237154]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama