Będzie drożej
Zgodnie z nowym cennikiem od 1 kwietnia za bilet jednoprzejazdowy zapłacimy nie 3,20 zł, lecz 3,80 zł. Bilet godzinny zamiast 3,80 zł będzie kosztował 4,40 zł. Bilet dobowy podrożeje o złotówkę i będzie kosztował 14 zł. Imienny bilet miesięczny obowiązujący na terenie Gdańska od poniedziałku do piątku będzie kosztował 90 zł (obecnie 86), a całotygodniowy 99 zł (dziś 94 zł). Bilety na okaziciela podrożeją w Gdańsku ze 107 do 125 zł. Co ważne, od 1 kwietnia u kierowcy lub motorniczego będzie możliwy tylko karnet składający się z dwóch biletów jednoprzejazdowych i jednego godzinnego w cenie 12 zł.
W innych miastach ceny bywają wyższe
Kolejna podwyżka cen biletów budzi powszechne niezadowolenie użytkowników transportu zbiorowego. Jednakże jak się okazuje, w porównaniu do innych dużych polskich miast, ceny biletów w Gdańsku nie będą mocno wygórowane.Przykładowo projektowana podwyżka cen biletów w Poznaniu zakłada cenę biletu godzinnego w wysokości aż 6 złotych. Innym dostępnym biletem miałby być bilet 15-minutowy, kosztujący 4 zł, a zatem więcej niż gdański bilet jednoprzejazdowy. Bilet miesięczny z kolei będzie tam kosztował 119 złotych. W Poznaniu podwyżka cen biletów jest planowana od początku lipca.
Nieco drożej jest także w Krakowie. Tamtejszy odpowiednik biletu jednoprzejazdowego kosztuje 4,60 zł. Droższy jest także bilet dobowy, który kosztuje tam 15 zł. Imienny bilet sieciowy to z kolei wydatek w wysokości 106 zł.
Część miast wprowadza... obniżki
Tańsze bilety niż w Gdańsku ma za to Wrocław. Tam bilet jednorazowy kosztuje obecnie 3,40 zł, a dobowy 11 zł. Bilet godzinny jest w takiej samej cenie jak gdański bilet godzinny po podwyżce i kosztuje 4,40 zł. Imienny bilet miesięczny na wszystkie linie kosztuje z kolei 90 zł. Ostatnia zmiana cennika we Wrocławiu miała miejsce 1 września 2019 roku i wiązała się z… obniżką cen niektórych biletów. Wówczas tańszy stał się m.in. wspomniany imienny bilet miesięczny. Warto jednak zauważyć, że Wrocław wraz z niższymi cenami posiada także gorszej jakości pojazdy. Większość wrocławskiej floty tramwajowej stanowią stare wysokopodłogowe wagony rodziny 105N, których w Gdańsku pozostało zaledwie 12 składów kursujących tylko w dni robocze.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.