reklama

Podróż na Jasień i Szadółki jeszcze dłuższa. ZTM zmieni trasy autobusów

Opublikowano:
Autor:

Podróż na Jasień i Szadółki jeszcze dłuższa. ZTM zmieni trasy autobusów - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejskiPodróż bezpośrednim autobusem z Wrzeszcza na Jasień i Szadółki jest obecnie bardzo długa. W godzinach szczytu podróż linią 115 potrafi przekroczyć godzinę. W tym tygodniu podróż wydłuży się jeszcze bardziej. ZTM zmieni trasę kilku linii autobusowych w rejonie Ujeściska.
reklama

Kilka tygodni temu zakończyła się budowa nowego odcinka ulicy Piotrkowskiej na Ujeścisku, dzięki której droga ta połączyła się z Lawendowym Wzgórzem i aleją Adamowicza. W związku z otwarciem inwestycji ZTM Gdańsk postanowił wykorzystać powstałe wzdłuż ulicy Piotrkowskiej przystanki.

Informacja dla pasażerów? Na ostatnim miejscu

Od czwartku, 5 stycznia, linie autobusowe 115, 120, 156, 174, N2 i N4 mają przejeżdżać przez całą ulicę Piotrkowską, obsługując istniejące przystanki Piotrkowska (ten, z którego korzysta dziś linia 118) i Jeleniogórska, oraz nowe: Nowosądecka, Lawendowe Wzgórze (nowa para przystanków na nowym odcinku ulicy Piotrkowskiej). Dodatkowo linia 118 zostanie wydłużona z przystanku Jeleniogórska, przez przystanki Nowosądecka i Lawendowe Wzgórze do pętli Ujeścisko. Zlikwidowany zostanie dotychczasowy przystanek Piotrkowska dla linii 115, 120, 156, 174, N2 i N4 na ulicy Warszawskiej (na wysokości parku handlowego).

reklama

Zarządzenie o zmianach wpłynęło do przewoźników pod koniec grudnia zeszłego roku. Choć do wejścia zmian w życie pozostały 2 dni, ZTM nadal nie poinformował o nich pasażerów. Istotne modyfikacje po raz kolejny są wprowadzane z dnia na dzień, bez możliwości przygotowania pasażerów na zmiany codziennych nawyków transportowych.

[news:1328884]

Linia dla wszystkich, czyli linia dla nikogo?

Dzięki zmianom osiedle SM Szadółki w rejonie Piotrkowskiej i Jeleniogórskiej zyska więcej bezpośrednich połączeń autobusowych. Ucierpią za to pasażerowie z Jasienia, Szadółek i innych dalej położonych dzielnic. Podstawową linią obsługującą osiedla na Szadółkach, jest linia 115 prowadząca z pętli Jaworzniaków do Wrzeszcza przez Ujeścisko, Cmentarz Łostowicki, Suchanino i Uniwersyteckie Centrum Kliniczne. Już teraz trasa jest długa. W porannym szczycie podróż z Rębowa do Wrzeszcza zajmuje rozkładowo 55 minut. Uwzględniając korki, pokonanie tej trasy zajmuje nawet ponad godzinę. Od 5 stycznia podróż bezpośrednim autobusem zajmie jeszcze więcej czasu.

reklama

ZTM Gdańsk pokrętną trasą linii 115 już teraz próbuje uszczęśliwić jak najwięcej mieszkańców. W efekcie autobusy jadą z bardzo odległej dzielnicy do Wrzeszcza trasą maksymalnie pokrętną, przez wiele dzielnic. Szybszy autobus linii 262, po drastycznych cięciach z 2020 roku, kursuje tylko w dni robocze w godzinach szczytu. Z tego powodu kręta linia 115 jest dla mieszkańców Szadółek jedyną bezpośrednią formą transportu publicznego.

Autobusy będą krążyć po pętli

Od 5 stycznia trasa linii 115 (a przy okazji także 120, 156, 174, N2 i N4) będzie jeszcze bardziej skomplikowana. Autobusy będą jednocześnie obsługiwać pętlę Ujeścisko i nowy odcinek ulicy Piotrkowskiej. Z uwagi na układ drogowy, jaki powstał podczas budowy alei Adamowicza, autobusy będą z pasażerami krążyć po pętli Ujeścisko tak samo, jak robią to od ponad 2,5 roku tramwaje linii 12.

reklama

Autobusy jadące do Wrzeszcza, obsłużą przystanek na pętli Ujeścisko, a następnie będą musiały zawrócić, aby skręcić w lewo w aleję Adamowicza, a następnie znów w lewo, w nowy odcinek ulicy Piotrkowskiej. W przeciwnim kierunku autobusy pojadą nowym odcinkiem Piotrkowskiej, skręcą w prawo w Aleję Adamowicza, następnie w prawo w Warszawską, zawrócą na pętli, obsłużą przystanek Ujeścisko, wyjadą w prawo w al. Adamowicza, i dopiero potem w lewo w ulicę Jabłoniową.

Ponieważ ZTM nadal nie opublikował nowych rozkładów jazdy (a do wdrożenia zmian pozostały mniej niż dwa dni), nie możemy powiedzieć, o ile dokładnie wydłuży się czas przejazdu na Szadółki. Można spodziewać się jednak, że w godzinach największych korków, może to być nawet kilkanaście minut.

Taki dość karkołomny kształt trasy linii 115, 120, 156, 174, N2 i N4 utrzyma się do momentu otwarcia trasy tramwajowej Nowa Warszawska. Kiedy dokładnie? Nie wiadomo. Linia jest gotowa od końca listopada 2022 roku, jednak urzędnicy chcą uruchomić ruch tramwajowy być może pod koniec marca, a więc nawet za 3 miesiące.

reklama

[news:1379081]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama