To już drugie podejście do budowy linii tramwajowej wzdłuż ul. Nowej Warszawskiej. Pod koniec stycznia poznaliśmy oferty, które blisko dwukrotnie przekraczały budżet zamawiającego. Zdecydowano się wówczas na unieważnienie przetargu i podzielenie inwestycji na etapy. Niestety, w przetargu na budowę I etapu, polegającego na przebudowie skrzyżowania al. Havla, ul. Łódzkiej i Nowej Warszawskiej, oferty także mocno przekroczyły budżet.
Zadanie chcą wykonać 2 firmy:
Konsorcjum TOR-KAR-SSON i WPRD GRAVEL za 37 980 000,00 zł;
MTM S.A za 38 809 505,51 zł.
Wartość obu ofert różnie się od siebie o około 2%. Tymczasem miasto na inwestycję chciało przeznaczyć 20 000 000 zł. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że miasto znów nie doszacowało kosztów inwestycji. Oferty są zatem blisko dwukrotnie droższe. Aktualnie trwa analiza ofert. Nie wiadomo jednak, czy władza Gdańska zdecydują się na dołożenie brakujących środków. Istnieje ryzyko kolejnego unieważnienia przetargu, co postawi przyszłość nowej linii tramwajowej pod znakiem zapytania.
Nowa Warszawska ma połączyć linie tramwajową na Łostowice, z oddawaną do użytku pętlą przy skrzyżowaniu al. Adamowicza z ul. Warszawską. Dzięki niej miał skrócić się czas dojazdu z najbardziej zaludnionych rejonów Ujeściska do centrum, a także do przystanku Brętowo PKM, gdzie możliwa byłaby przesiadka na pociąg na lotnisko oraz do Strzyży i Oliwy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.