reklama

Kolejne gdańskie tramwaje do naprawy głównej. Na co będą mogli liczyć pasażerowie?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Kolejne gdańskie tramwaje do naprawy głównej. Na co będą mogli liczyć pasażerowie? - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
5
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Transport miejskiOd trzech do dziesięciu gdańskich tramwajów Pesa Swing już niebawem będzie poddanych naprawie głównej, którą wykona firma SAATZ. Wartość całego zamówienia opiewa na prawie 35 milionów złotych. Co będzie remontowane oraz na jakie udogodnienia będą mogli liczyć pasażerowie?
reklama

Kolejne tramwaje Pesa Swing już niebawem pójdą do naprawy głównej. Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która jest właścicielem pojazdów, podpisała umowę z firmą SAATZ.

Remont nawet 10 tramwajów

Zamówienie podstawowe obejmuje trzy egzemplarze Swingów, jednak zamawiający może skorzystać z prawa opcji i ta liczba może wzrosnąć do dziesięciu. Naprawa główna tych tramwajów jest konieczna po kilkunastu latach intensywnej eksploatacji. Wcześniejsze modernizacje również wykonywał SAATZ.

Na całość zamówienia (wraz z prawem opcji), przewoźnik przeznaczył 34.97 mln zł, zaś głównym kryterium w przetargu (80%) była cena. Tuż za nim znajdował się czas gwarancji na poszczególne podzespoły oraz całą naprawę. Ostatni z trzech naprawnianych Swingów ma wrócić do Gdańska do 29 listopada. Jeśli GAiT zdecydowałyby się na skorzystanie z prawa opcji, to SAATZ na modernizację pozostałych 7 tramwajów miałby kolejny rok.

reklama

Wnętrze jak nowe

Jakie elementy będą modernizowane lub wymieniane podczas naprawy? Są to między inymi:

  • drzwi
  • nowa platforma dla osób poruszających się na wózku
  • nowe obicia foteli oraz odnowienie ich stelaży
  • dodatkowe tablice SIP, tzw. koraliki
  • nowy monitoring wizyjny i system zliczania pasażerów
Wykonawca odświeży również kabinę motorniczego oraz wymieni odbieraki prądu. Naprawie głównej będzie poddany system klimatyzacji, a przegląd i naprawę przejdą falowniki trakcyjne, przetwornice statyczne oraz rezystory hamowania.

SAATZ już wcześniej przeprowadzał naprawy główne gdańskich Swingów, jednak w konsorcjum z ich producentem - bydgoską Pesą. Firma została założona w 2018 roku i zajmuje się ona głównie serwisem taboru szynowego. W przetargu na naprawę główną gdańskich tramwajów była ona jedynym oferentem.

reklama

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama