Kolejne tramwaje Pesa Swing już niebawem pójdą do naprawy głównej. Miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje, która jest właścicielem pojazdów, podpisała umowę z firmą SAATZ.
Remont nawet 10 tramwajów
Zamówienie podstawowe obejmuje trzy egzemplarze Swingów, jednak zamawiający może skorzystać z prawa opcji i ta liczba może wzrosnąć do dziesięciu. Naprawa główna tych tramwajów jest konieczna po kilkunastu latach intensywnej eksploatacji. Wcześniejsze modernizacje również wykonywał SAATZ.Na całość zamówienia (wraz z prawem opcji), przewoźnik przeznaczył 34.97 mln zł, zaś głównym kryterium w przetargu (80%) była cena. Tuż za nim znajdował się czas gwarancji na poszczególne podzespoły oraz całą naprawę. Ostatni z trzech naprawnianych Swingów ma wrócić do Gdańska do 29 listopada. Jeśli GAiT zdecydowałyby się na skorzystanie z prawa opcji, to SAATZ na modernizację pozostałych 7 tramwajów miałby kolejny rok.
Wnętrze jak nowe
Jakie elementy będą modernizowane lub wymieniane podczas naprawy? Są to między inymi:
- drzwi
- nowa platforma dla osób poruszających się na wózku
- nowe obicia foteli oraz odnowienie ich stelaży
- dodatkowe tablice SIP, tzw. koraliki
- nowy monitoring wizyjny i system zliczania pasażerów
SAATZ już wcześniej przeprowadzał naprawy główne gdańskich Swingów, jednak w konsorcjum z ich producentem - bydgoską Pesą. Firma została założona w 2018 roku i zajmuje się ona głównie serwisem taboru szynowego. W przetargu na naprawę główną gdańskich tramwajów była ona jedynym oferentem.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.