Trasa tramwajowa na Piecki-Migowo i Ujeścisko należy do jednych z najnowszych w Gdańsku. Nie dziwi więc fakt, że technicznie jest przygotowana do wspierania priorytetów dla transportu zbiorowego. Obecnie jednak pasażerowie skazani są na przeciągającą się podróż, gdyż tramwaj nawet kilkanaście razy może zatrzymać się na czerwonym świetle. Tramwaj jadąc od Siedlec do pętli Ujeścisko rozwija średnią prędkość 17 km/h. Mimo, że jest to nowoczesny odcinek sieci, prędkość tramwaju nie jest wyższa niż średnia prędkość dla całej gdańskiej sieci tramwajowej, która w kwietniu wyniosłą 17,1 km/h.
[news:1162482]
To właśnie odcinek w kierunku Ujeściska jako pierwszy doczekał się wdrożenia zmian nad którym pracował zespół powołany przez wiceprezydenta.
- Pierwsze efekty rozpoczętego procesu przyspieszania tramwajów w naszym mieście właśnie wchodzą w życie. Dzięki podnoszeniu prędkości maksymalnej, zmodyfikowanym programom sygnalizacji świetlnej i wprowadzaniu priorytetów dla tramwajów na skrzyżowaniach: komunikacja szynowa pojedzie nawet o 20-30% szybciej a rozkładowe czasy jazdy skrócą się od 7 do 9 minut - mówi Piotr Borawski, wiceprezydent odpowiedzialny za transport zbiorowy.
Jednym z pierwszych wdrożonych zmian jest podniesienie dopuszczalnej prędkości tramwajów na wybranych odcinkach. Wzorem innych miast, na wydzielonych torowiskach tramwaje będą mogły jechać nawet 70 kmh. Zgodnie z przygotowanymi projektami organizacji ruchu podniesiona została prędkość maksymalna na trasach tramwajowych wzdłuż al. Armii Krajowej i al. Adamowicza. Przy torach zamontowane zostały nowe znaki pozwalające na jazdę z prędkościami 60 -70 km/h.
- Widocznym znakiem nowych rozwiązań są nowe znaki, które pojawiły się dziś na Alei Pawła Adamowicza a wkrótce pojawią się w kolejnych miejscach naszego miasta - przekonuje Borawski.
Od stycznia czas przejazdu na trasie Ujeścisko – Piecki - Migowo – Siedlce ma skrócić się ok. 22%. Zanim to nastąpi wdrożone muszą zostać jeszcze zmodyfikowane programy sygnalizacji świetlnej, a to nastąpi do końca roku.
Więcej na temat przyspieszania gdańskich tramwajów przeczytasz w naszym wywiadzie z Jackiem Szmaglińskim oraz Michałem Tuskiem, członkami zespołu powołanego do przyspieszenia tramwajów. W rozmowie z Pulsem Gdańska tłumaczą oni między innymi wpływ planowanych działań na płynność ruchu samochodów.
[news:1195991]
[facebook:https://www.facebook.com/borawski.gdansk/posts/415165273335945]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.