Kilkanaście dni temu z powodu braku kierowców ograniczono kursowanie autobusów miejskich w Gdyni. Z podobnymi brakami pracowników boryka się większość przewoźników transportu zbiorowego.
W GAiT brakuje prowadzących?
Po kryzysie w gdańskim transporcie zbiorowym, który miał miejsce w 2018 r. nie ma już śladu. Rzadko kiedy kursy autobusów lub tramwajów nie odbywają się, jednak, czy w miejskiej spółce jest wystarczająco osób prowadzących pojazdy?
- W spółce GAiT obsadzonych jest ok. 550 etatów kierowców i ok. 310 etatów motorniczych - mówi rzecznik GAiT, Anna Dobrowolska. - Plany zatrudnienia uwzględniają naturalną rotację, w tym przejścia na emerytury, urlopy rodzicielskie. Plany zatrudnienia uwzględniają obsługę powstającej linii „Nowa Warszawska”. Sytuacja kadrowa w spółce jest stabilna i nie ma zagrożenia w realizacji umowy przewozowej. Realizujemy wszystkie zlecone nam przez organizatora transportu zadania, w tym także dodatkowe - dodaje.
Dodatkowo na ten moment 24 osoby realizują kurs na kierowcę autobusu, a w najbliższych dniach do GAiTu dołączą również nowi motorniczowie.
Kampanie promocyjne sposobem na sukces?
Miejski przewoźnik prowadzi też długofalowe kampanie promujące pracę jako kierowca, czy motorniczy. Jedną z takich jest "Kobieca Strona GAiT", która zachęcała kobiety do pracy na stanowisku kierowczyni, lub motorniczej. Obecnie trwają kampanię promujące GAiT dla osób 50+ oraz uchodźców z Ukrainy.[news:1179745]
Rzeczniczka GAiT chwali się, że spółka zdobywa odznaczenia i uznanie w ogólnopolskich rankingach.
- Gdańskie Autobusy i Tramwaje to firma o ugruntowanej pozycji - w 2021 i 2022 roku zostaliśmy uznani za najlepszego pracodawcę w Polsce w kategorii transport i logistyka, w rankingu magazynu Forbes. Naszym celem jest zagwarantowanie gdańszczanom bezpieczeństwa i komfortu podróży, a naszym pracownikom dobrych warunków pracy, w której będą się spełniać - wspomina Dobrowolska.
[news:1293723]
Wiemy, co spółka oferuje nowozatrudnionym
Miejski przewoźnik zachęca kandydatów do pracy stabilnym zatrudnieniem wraz z umową o pracę. Nie podaje jednak wynagrodzenia, które może zaoferować nowym pracownikom. Rzecznik Gdańskich Autobusów i Tramwajów wyliczyła za to benefity pozapłacowe.
- Pakiet socjalny, w tym m.in. wczasy „pod gruszą”, paczki świąteczne dla dzieci, dofinansowanie kolonii i obozów dla dzieci, ubezpieczenie zbiorowe, karty Multisport, czy możliwość udziału w wielu sekcjach sportowych działających w GAiT - doprecyzowuje Anna Dobrowolska.
Minimalny wiek dla osoby ubiegającej się o kierowanie tramwajem wynosi 21 lat, a autobusem 24 lata. Wszelkie uprawnienia do prowadzenia pojazdów można wyrobić w GAiT.
[news:1308840]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.