Po raz pierwszy Gdańskie Autobusy i Tramwaje poszukiwały podwykonawcy do obsługi linii 167 (Wały Piastowskie - Bysewo) w sierpniu 2022 roku. Wówczas przewoźnik tłumaczył konieczność znalezienia inne przewoźnika brakiem odpowiedniej ilości autobusów i oczekiwaniem na dostawę nowych pojazdów. Wybrana w przetargu firma obsługiwała jedynie cztery zadania w dni powszednie.
[news:1344155]
Obecnie przewoźnik ponownie szuka podwykonawcy. Zwiększył też zakres pracy, który chce zlecić innej firmie. Zewnętrzna firma ma wystawiać do obsługi linii 167 cztery autobusy w dni powszednie oraz dwa w weekendy. Dodatkowo nowością jest zlecenie obsługi linii 168 (Wrzeszcz PKP - Kiełpino Górne). Na tej trasie podwykonawca ma wystawiać dwa autobusy w dni robocze i jeden w soboty, niedziele i święta.
Firma zewnętrzna na zlecenie GAiT ma pracować od 1 marca do końca grudnia 2024 roku. Łącznie ma wykonać około 500 tysięcy kilometrów.
W postępowaniu przewidziano prawo opcji, które dotyczy obsługi dodatkowych, maksymalnie czterech pojazdów w dni powszednie oraz w weekendy i święta. Łącznie w ramach dodatkowych zadań GAiT będzie mógł zlecić firmie wybranej w przetargu kolejne prawie pół miliona kilometrów.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje głównie cena (60% oceny) oraz średni wiek taboru autobusowego (25% oceny).
GAiT: To nie nasze problemy
Od pierwszego przetargu w sierpniu 2022 roku sytuacja taborowa miejskiego przewoźnika się poprawiła. Do Gdańska przyjechały m.in. autobusy elektryczne. Mimo to przewoźnik dalej poszukuje podwykonawcy, a nawet zwiększa zapotrzebowanie na obsługę przez firmę zewnętrzną.Jak tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, tym razem przyczyną poszukiwania podwykonawcy nie są problemy miejskiej spółki.
- Zlecenie podwykonawstwa wynika z pogarszającej się sytuacji innego przewoźnika, realizującego obsługę gdańskich linii. W związku z tą sytuacją organizator transportu (Zarząd Transportu Miejskiego) zmodyfikował zamówienie i zwiększył zapotrzebowanie na obsługę gdańskich linii przez GAiT – z 207 pojazdów w ruchu na liniach dziennych do 209, a od marca planowanych jest 211 pojazdów - tłumaczy w rozmowie z Pulsem Gdańska Anna Dobrowolska.
Jak tłumaczy przedstawicielka miejskiego przewoźnika, od września ubiegłego roku GAiT wykonuje zadania przypisane pierwotnie BP Tour na 5 liniach. Musi więc codziennie wystawiać do ruchu 9 dodatkowych autobusów.
- Natomiast opcja zwiększenia kilometrów została uwzględniona w postępowaniu przetargowym na ewentualność zaistnienia potrzeby dodatkowego zwiększenia zaangażowania GAiT do obsługi linii obsługiwanych przez innego przewoźnika - tłumaczy zapisane w przetargu prawo opcji Dobrowolska.
W Gdańsku zadania na liniach autobusowych wykonuje dwóch przewoźników - miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje oraz prywatny BP Tour.
[news:1474675]
[news:1475180]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.