reklama

GAiT po raz kolejny szuka podwykonawcy. Dwie linie obsłuży inna firma

Opublikowano:
Autor:

GAiT po raz kolejny szuka podwykonawcy. Dwie linie obsłuży inna firma - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejskiGdańskie Autobusy i Tramwaje szukają podwykonawcy do obsługi części zadań na liniach autobusowych numer 167 oraz 168. To kolejny raz, kiedy miejski przewoźnik szuka podwykonawcy.
reklama

Po raz pierwszy Gdańskie Autobusy i Tramwaje poszukiwały podwykonawcy do obsługi linii 167 (Wały Piastowskie - Bysewo) w sierpniu 2022 roku. Wówczas przewoźnik tłumaczył konieczność znalezienia inne przewoźnika brakiem odpowiedniej ilości autobusów i oczekiwaniem na dostawę nowych pojazdów. Wybrana w przetargu firma obsługiwała jedynie cztery zadania w dni powszednie. 

[news:1344155]

Obecnie przewoźnik ponownie szuka podwykonawcy. Zwiększył też zakres pracy, który chce zlecić innej firmie. Zewnętrzna firma ma wystawiać do obsługi linii 167 cztery autobusy w dni powszednie oraz dwa w weekendy. Dodatkowo nowością jest zlecenie obsługi linii 168 (Wrzeszcz PKP - Kiełpino Górne). Na tej trasie podwykonawca ma wystawiać dwa autobusy w dni robocze i jeden w soboty, niedziele i święta. 

reklama

Firma zewnętrzna na zlecenie GAiT ma pracować od 1 marca do końca grudnia 2024 roku. Łącznie ma wykonać około 500 tysięcy kilometrów. 

W postępowaniu przewidziano prawo opcji, które dotyczy obsługi dodatkowych, maksymalnie czterech pojazdów w dni powszednie oraz w weekendy i święta. Łącznie w ramach dodatkowych zadań GAiT będzie mógł zlecić firmie wybranej w przetargu kolejne prawie pół miliona kilometrów. 

O wyborze najlepszej oferty zdecyduje głównie cena (60% oceny) oraz średni wiek taboru autobusowego (25% oceny).

GAiT: To nie nasze problemy

Od pierwszego przetargu w sierpniu 2022 roku sytuacja taborowa miejskiego przewoźnika się poprawiła. Do Gdańska przyjechały m.in. autobusy elektryczne. Mimo to przewoźnik dalej poszukuje podwykonawcy, a nawet zwiększa zapotrzebowanie na obsługę przez firmę zewnętrzną. 

reklama

Jak tłumaczy Anna Dobrowolska, rzeczniczka Gdańskich Autobusów i Tramwajów, tym razem przyczyną poszukiwania podwykonawcy nie są problemy miejskiej spółki. 

- Zlecenie podwykonawstwa wynika z pogarszającej się sytuacji innego przewoźnika, realizującego obsługę gdańskich linii. W związku z tą sytuacją organizator transportu (Zarząd Transportu Miejskiego) zmodyfikował zamówienie i zwiększył zapotrzebowanie na obsługę gdańskich linii przez GAiT – z 207 pojazdów w ruchu na liniach dziennych do 209, a od marca planowanych jest 211 pojazdów - tłumaczy w rozmowie z Pulsem Gdańska Anna Dobrowolska. 

Jak tłumaczy przedstawicielka miejskiego przewoźnika, od września ubiegłego roku GAiT wykonuje zadania przypisane pierwotnie BP Tour na 5 liniach. Musi więc codziennie wystawiać do ruchu 9 dodatkowych autobusów. 

reklama

- Natomiast opcja zwiększenia kilometrów została uwzględniona w postępowaniu przetargowym na ewentualność zaistnienia potrzeby dodatkowego zwiększenia zaangażowania GAiT do obsługi linii obsługiwanych przez innego przewoźnika - tłumaczy zapisane w przetargu prawo opcji Dobrowolska. 

W Gdańsku zadania na liniach autobusowych wykonuje dwóch przewoźników - miejska spółka Gdańskie Autobusy i Tramwaje oraz prywatny BP Tour. 

[news:1474675]

[news:1475180]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama