reklama

Elektryczne autobusy na trasie. Co czwarty nie dotrwał do końca dnia

Opublikowano:
Autor:

Elektryczne autobusy na trasie. Co czwarty nie dotrwał do końca dnia - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Transport miejski W minioną niedzielę (8 października) w pierwsze kursy z pasażerami na liniach ZTM Gdańsk wyruszyły nowe, elektryczne autobusy Man Lion’s City. Pojazdy pojawiły się na wielu liniach, choć nie na wszystkie dotrwały na trasie do końca dnia. Sprawdziliśmy, jak przebiegają początki gdańskich elektryków.
reklama

Wprawdzie od roku po Gdańsku kursują 3 elektryczne minibusy firmy Karsan, to jednak dopiero Many Lion’s City E są pierwszymi większymi elektrycznymi autobusami we flocie Gdańskich Autobusów i Tramwajów. Przewoźnik od kilku dni dysponuje łącznie osiemnastoma takimi wozami. Spośród nich 10 jest standardowych, o długości 12 metrów. Pozostałe osiem wozów jest przegubowych, o długości 18 metrów.

Od niedzieli najnowsze nabytki GAiT kursują z pasażerami. Pierwszego dnia na trasy wyjechało 6 przegubowców i 8 wozów standardowych. Obsłużyły linie 110, 111, 124, 130, 138, 148, 154, 158, 162, 184, 186 (część pojazdów kursowała jednego dnia na kilku liniach). Spośród czternastu elektryków, cztery wozy nie dotrwały na liniach do końca dnia. Do zajezdni przedwcześnie zjechały trzy pojazdy przegubowe i jeden standardowy. Jak tłumaczy przewoźnik, pojawiły się drobne usterki, czyli tak zwane choroby wieku dziecięcego.

- W kilku przypadkach pojawiły się problemy techniczne związane z konfiguracją zasilania, oprogramowania, czy mechanizmem drzwi. Musimy pamiętać, że są to pierwsze jazdy liniowe nowych autobusów elektrycznych, pierwsze dni ich eksploatacji i wdrażamy się w ich obsługę – wyjaśnia w rozmowie z portalem Puls Gdańska Anna Dobrowolska, rzecznik GAiT.

Problemy z konfiguracją zasilania miały dwa pojazdy, kolejny z ogrzewaniem kabiny kierowcy, czwarty wóz miał zaś problemy z drzwiami.

Pozostałe autobusy zdołały wykonać wszystkie zaplanowane na pierwszy dzień kursy. Pierwszego dnia najwięcej kilometrów zrobił pojazd o numerze 2812, który tego dnia obsługiwał linie 106, 130 i 138. Pokonał on na jednym ładowaniu 269 kilometrów, wykonując kursy od godziny 5 do godziny 22. Ponad 200 kilometrów pokonały prawie wszystkie autobusy, które jeździły od rana do wieczora. Nieco mniej, bo 197 kilometrów, pokonał wóz 2808, który w niedzielę obsługiwał linię 111 i 106. Jego dzień pracy zaczynał się jednak później, bo dopiero po 9 rano. Wynika to ze specyfiki niedzielnych rozkładów jazdy, kiedy częstotliwość kursów wczesnym rankiem jest znacznie niższa niż w późniejszych godzinach.

Poniedziałek też z problemami

W poniedziałek także nie wszystkie autobusy kursowały na liniach przez cały dzień. 9 października na trasy wyjechały cztery przegubowce i 7 pojazdów standardowych. Pierwszy długi pojazd zjechał z trasy już po 6 rano (wóz 2550, który zjechał przedwcześnie również w niedzielę), a kolejny po 13. W przypadku krótkich autobusów przedwcześnie znów zjechał pojazd nr 2808, który obsługiwał linię 130  od godziny 5 rano do godziny 11. W poniedziałek elektryki pojawiły się na liniach: 106, 130, 127, 148, 154, 162, 169, 175, 178, 179, 184, 262, 289.

Z usterkami na początku eksploatacji zmagały się też kupione w ubiegłym roku elektryczne minibusy Karsan Jest, które obsługują linie 100 i 195. Po początkowych problemach dziś obsługują obie linie bez większych problemów.

[news:1484277]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama