Kontynuacja trasy kluczem do stabilności
Zakończone w czerwcu postępowanie przetargowe Portu Gdynia wyłoniło Stena Line jako operatora pakietu I (premium) okien czasowych wraz z wynajmem infrastruktury terminalowej na lata 2026-2032.
Wynik przetargu zapewnia ciągłość operacji naszej strategicznej trasy Gdynia-Karlskrona, która jest jednym z najważniejszych połączeń promowych na Bałtyku, a przy tym linią o statusie Autostrady Morskiej, stanowiącej część sieci transportowej Unii Europejskiej. Jest to też potwierdzenie wspólnego zaangażowania Stena Line i Portu Gdynia w długoterminowy rozwój, stabilność inwestycji i zrównoważoną żeglugę w naszym regionie - podkreślił Marek Kiersnowski, dyrektor linii promowej Gdynia–Karlskrona.
Innowacje w służbie logistyki i ekologii
Nowa umowa to nie tylko pewność operacji, ale także rozwój. Stena Line zapowiada wdrożenie całodobowej obsługi frachtu, automatycznych systemów typu „drop & collect” oraz hybrydowej elektryfikacji żeglugi.
Nasza nieprzerwana obecność na Publicznym Terminalu Promowym w Gdyni oznacza zwiększanie jego roli jako nowoczesnego, ekologicznego i zintegrowanego węzła logistycznego. Poprzez kontynuację naszej współpracy z Portem Gdynia potwierdzamy nasze długoterminowe zaangażowanie w innowacje, zrównoważony rozwój i świadczenie niezawodnych usług dla pasażerów i klientów frachtowych - mówił Niclas Mårtensson, prezes Stena Line.
Terminal i trasa, historia sukcesu
Trasa Gdynia–Karlskrona działa już od 30 lat, przewożąc ponad 12 milionów pasażerów i 2,5 miliona jednostek frachtowych. Obecnie obsługują ją trzy statki, w tym dwa nowoczesne promy klasy E-Flexer o długości 240 metrów.
Publiczny Terminal Promowy w Gdyni został uruchomiony w czerwcu 2022 roku. Zajmuje ponad 7 hektarów i dysponuje roczną przepustowością do 2,5 mln pasażerów oraz ponad 8,2 mln metrów linii ładunkowych.
Korzyści dla portu i regionu
Umowa zapewnia portowi stabilne wpływy oraz rozwój ruchu zarówno pasażerskiego, jak i towarowego.
Zawarcie umowy z przewoźnikiem posiadającym wieloletnie doświadczenie na rynku promowym, jakim jest Stena Line, daje gwarancję stabilności i efektywnego wykorzystania terminalu. Jednocześnie Zarząd Morskiego Portu Gdynia nie wyklucza, że w przyszłości terminal będzie mógł zostać wykorzystany również przez innych operatorów, co dodatkowo wzmocni jego znaczenie dla rozwoju transportu promowego w regionie - podkreślono w komunikacie Portu Gdynia.
Trasa z przyszłością
Wygrana Stena Line w przetargu na lata 2026–2032 to gwarancja płynności i rozwoju połączenia Gdynia–Karlskrona. Operator nie tylko przedłuża swoją obecność, lecz także zamierza wdrażać rozwiązania ekologiczne i technologiczne, wzmacniając tym samym pozycję Gdyni jako głównego węzła transportowego Bałtyku.
Komentarze (0)