Po wielu perturbacjach system Mevo działa już od kilku miesięcy. Pomimo że tegoroczna zima bywała ostra, to rowery po ulicach Trójmiasta i gmin ościennych, jeździły nieprzerwanie. Na samym początku padało jednak wiele zarzutów pod adresem operatora oraz urzędników. Jednym z nich był kompletnie nieprzemyślany układ stacji roweru miejskiego.
[news:1139300]
Rozmieszczenie stacji zostało zaplanowane... siedem lat temu. Wiele osób może nie dowierzać, ale tak, ich układ poza kosmetycznymi poprawkami nie był modyfikowany od 2017 roku. Dlaczego? Zawsze były ważniejsze priorytety, a po upadku Mevo 1.0 urzędnicy udawali, że problemu nie widzą. Takim oto sposobem duża część Oruni Górnej, Jasienia, czy Ujeściska jest nadal wykluczona z dostępu do Mevo.
Gdańsk dokupił 25 stacji
Dopiero w grudniu zeszłego roku, po kilku latach przygotowań do uruchomienia Mevo 2.0, władze Gdańska zdecydowały się na budowę nowych stacji roweru metropolitalnego. Tutaj warto zaznaczyć, że za lokalizacje stacji zawsze odpowiada samorząd, a nie Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot (OMGGS).
Dokładna mapa nowych stacji Mevo, mat. prasowe
Nowe stacje pojawią się w kilku dzielnicach Gdańska, między innymi na Osowej, Matarni, Kokoszkach, Jasieniu, Ujeścisku, Oruni Górnej, czy Wyspie Sobieszewskiej.
[news:1503934]
Kilka stacji jeszcze w tym tygodniu
Zapytaliśmy urzędników, jakie są postępy w budowie nowych stacji Mevo. Okazuje się, że część z nich może być opóźniona, ale do końca tego tygodnia ma zostać uruchomionych kilka parkingów.
- Montaże nowych stacji już trwają. Powstała już stacja przy budynku KOGA, w tym tygodniu do systemu zostaną dołączone stacje przy Kodze, wiata rowerowa przy PKM
Gdańsk Rębiechowo i wiaty przy przystanku na al. Adamowicza przy Kartuskiej - mówi nam Dagmara Kleczewska, kierowniczka projektu Mevo.
Co ciekawe, jeśli grunt jest utwardzony, to montaż jednej stacji trwa kilka godzin. Konstrukcje są bardzo elastyczne i można je ustawiać w różnych kombinacjach.
- Montaże już trwają, część stacji będzie gotowa do połowy marca. Część lokalizacji wymaga jednak utwardzenia gruntów, dlatego ich montaże zakończą się trochę później - kwituje Kleczewska.
To oznacza, że jeszcze w sezonie wiosennym, mieszkańcy obrzeży Gdańska uzyskają znacznie lepszy dostęp do roweru metropolitalnego.
Koszt budowy i obsługi stacji ponosi dany samorząd. Cena zależna jest jednak od liczby miejsc postojowych, a te kupuje się pakietami:
- 5 stacji po 5 stojaków - 21.3 tysięcy złotych rocznie
- 5 stacji po 10 stojaków - 26.8 tysięcy złotych rocznie
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.