Od kilku dni na ulicach Gdańska można obserwować zapełniające się stojaki rowerów Mevo. Dzisiaj, 13 września oficjalnie ruszyły testy zewnętrzne, co oznacza, że każdy może samodzielnie przetestować rower. Aby to zrobić, wystarczy znaleźć jednoślad na ulicy, zarejestrować się w aplikacji i po prostu ruszyć w drogę. Nieoficjalnie testy miały ruszyć po oficjalnej konferencji prasowej zaplanowanej na godzinę 13.00, jednak mieszkańcy od rana zgłaszają, że aplikacja Mevo dostępna jest już w Sklepie Play i działa. Aktywna jest też strona internetowa systemu.
Ten etap testów ma potrwać co najmniej 21 dni, a przez cały jego okres użytkownicy będą mogli korzystać z rowerów w niższej cenie. Operator musi uruchomić system w całości po 16 listopada. Opłata manipulacyjna za testy wyniesie 1 grosz, przy czym jazda miała odbywać się w abonamencie miesięcznym. Obejmuje on 60 minut jazdy rowerem elektrycznym dziennie oraz 90 tradycyjnym. Nie wiadomo dlaczego, ale obecnie w aplikacji widnieje komunikat o jeździe maksymalnie 10 minut dziennie.
O dopuszczeniu rowerów i całego systemu Mevo 2.0 do użytkowania zadecydowały testy wewnętrzne, które odbyły się rzekomo bez większych problemów. Aplikacja miała funkcjonować prawidłowo, a użytkowanie jednośladów nie sprawiało większych problemów. Wiadomo również, że na ich podstawie w elektrycznych rowerach zmniejszono wspomagania.
[news:1469103]
Jak skorzystać z Mevo?
Tak jak wspominaliśmy, aplikacja Mevo dostępna jest już na urządzenia z systemem operacyjnym Android. Można pobrać ją ze Sklepu Play lub pod tym linkiem. Z Mevo nie skorzystamy chwilowo na telefonach iPhone, prawdopodobnie ze względu na przedłużającą się akceptację dodania aplikacji do sklepu App Store.
Aplikacja Mevo dostępna jest już w Sklepie Play
Po zainstalowaniu aplikacji należy się zarejestrować. Jest to stosunkowo krótki proces, w którym będziemy musieli podać swoje imię i nazwisko, adres mailowy, numer telefonu, rok urodzenia czy kod pocztowy.
Następnie będziemy musieli wykupić abonament miesięczny dla testerów za 0.1 grosz o czym wspominaliśmy wcześniej. Później już wystarczy znaleźć rower na mieście i korzystać. Ważnym jest aby pamiętać, że surowo zabronionym jest przechowywanie rowerów na terenach zamkniętych - ogrodzonych osiedlach, w piwnicach, czy garażach. Operator nałoży na takie osoby karę, ponieważ każdy rower jest wyposażony w nadajnik GPS. Już zwykłe pozostawienie roweru poza stacją będzie kosztowało nas 10 złotych.
Nowe i lepsze rowery?
Mevo 2.0 zaliczyło wstępnie poważny falstart. Do realizacji projektu została wybrana firma City Bike Global, która na początku roku spotkała się ze sporymi problemami w Sztokholmie, gdzie również odpowiadała za system rowerów miejskich (władze miasta rozwiązały umowę z firmą). Rama jednego z jednośladów pękła, a jadący na niej użytkownik został ranny. Było to powodem do zmiany modelu, który ma być użytkowany na terenie Obszaru Metropolitarnego Gdańsk-Gdynia-Sopot.Finalnie wybrano model chińskiej firmy Segway. Posiada on grubszą ramę, przez co ma być solidniejszy, na co wskazuje jego waga wynosząca aż 38,5 kilograma. Rowery mają wbudowaną baterię o pojemności 1033 Wh, co pozwala na przejechanie 120 kilometrów na jednym ładowaniu. W pojeździe wbudowane są również inne udogodnienia, które mają wpływać na komfort użytkowania:
indukcyjne ładowanie telefonu, bezdętkowe, pełne koła, brak szprych, zbita, spasowana rama oraz solidne błotniki, automatyczna skrzynia biegów. Po zakończeniu wszystkich etapów testów na ulicach całego Obszaru Metropolitarnego pojawi się 3099 rowerów elektrycznych oraz 1000 tradycyjnych. Umowa z dostawcą została podpisana na 6 lat.
[facebook:https://www.facebook.com/karolwazny/posts/pfbid027gb1782Mc5aGWQoLodS2E5RKqyvGQ8oo1dq4aLtP8XrVNLt9K4DsbDZy5FCDz8wml]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.