reklama

Nie będzie zmian w lokalizacjach stacji Mevo

Opublikowano:
Autor:

Nie będzie zmian w lokalizacjach stacji Mevo - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RoweryFlota Mevo poza samymi rowerami to również aż 660 stacji postojowych rozlokowanych na terenie całej metropolii. Sprawdzamy, czy Gdańsk przymierza się do budowy nowych stacji lub zmiany lokalizacji tych istniejących.
reklama

660 stacji i 4100 rowerów

Przy samym starcie projektu nie obyło się bez opóźnień. System, który miał wystartować w listopadzie 2018 r., ruszył po prawie półrocznym opóźnieniu w marcu następnego roku. Zainteresowanie mieszkańców przerosło operatora systemu, który przez cały okres funkcjonowania systemu miał problemy ze sprawnym serwisowaniem jednośladów oraz wymianą baterii. Ze względu na opóźnienia w dostawach nowych rowerów oraz bieżącą eksploatacją tych, które były już na miejscu, Obszar Metropolitalny Gdańsk- Gdynia- Sopot rozwiązał umowę z firmą NB Tricity odpowiedzialną za funkcjonowanie systemu. W październiku tego roku miną dwa lata, odkąd Mevo nie funkcjonuje. Od tamtego czasu OMGGS pracuje nad przywróceniem systemu. Obecnie potencjalni operatorzy są zachęcani do składania ofert w przetargu na ośmioletnią obsługę systemu Mevo 2.0. W jego flotę ma wchodzić łącznie 4100 rowerów, z których 1000 będzie tradycyjnych, a 3100 elektrycznych (w tym ok. 1000 z systemu Mevo 1.0).

reklama

W Gdańsku 374 stacji

Z naszych wyliczeń wynika, iż na terenie Gdańska znajdują się w tej chwili 374 stacje Mevo. Od chwili startu systemu nie zmieniono lokalizacji żadnej z nich.

Na etapie planowania systemu odbył się pełen audyt stacji i na ten moment nie ma zmian w lokalizacjach. Natomiast zgodnie z zapisami przetargowymi w trakcie realizacji projektu możemy przenosić stacje i przypadek każdej stacji będzie rozpatrywany indywidualnie - mówi Joanna Bieganowska z Biura Prezydenta w rozmowie z portalem Puls Gdańska.

Podczas funkcjonowania pierwszej odsłony systemu mieszkańcy wielokrotnie postulowali montaż dodatkowych stacji np. w okolicach Jasienia czy Ujeściska. Ukończenie budowy al. Pawła Adamowicza wyposażonej w bogatą infrastrukturę rowerową jest dobrym pretekstem do budowy nowych stacji, jednak na razie urzędnicy nie planują nic w tym zakresie. W takiej samej sytuacji znaleźli się mieszkańcy Wyspy Sobieszewskiej, którzy na terenie swojej dzielnicy, pomimo obowiązującej strefy systemu, nie mają do dyspozycji żadnej stacji rowerowej. Warto zaznaczyć, że miejsc, w których występuje bardzo niskie zagęszczenie stacji, znajdziemy na mapie Gdańska znacznie więcej.

reklama

Porównanie zagęszczenia stacji Mevo na Przymorzu (po lewej) i Jasieniu (po prawej). Warto zaznaczyć, iż w drugiej lokalizacji z roku na rok przybywa osiedli mieszkaniowych, a tym samym nowych mieszkańców Gdańska.

Mieszkanki i mieszkańcy Gdańska zwracają również uwagę na umiejscowienie stacji w przestrzeni miejskiej. W wielu przypadkach legalny dojazd do stacji jest niemożliwy, a podróż trzeba kontynuować po chodniku. Również przy wielu stacjach znajdują się krawężniki, które powinny zostać "ścięte", aby umożliwić bezpieczny wjazd lub wyjazd ze stacji. Na razie miasto nie przewiduje zmian w lokalizacjach stacji oraz ich najbliższym otoczeniu. W zeszłym miesiącu analizowaliśmy założenia Mevo 2.0. Do tego tematu będziemy powracać na łamach Pulsu Gdańska.

reklama

[news:1127278]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama