reklama

Kończą się testy MEVO. Wkrótce pełny start systemu

Opublikowano:
Autor:

Kończą się testy MEVO. Wkrótce pełny start systemu - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

RoweryJeszcze przez tydzień potrwają testy zewnętrzne systemu MEVO 2.0. Po 16 listopada planowane jest uruchomienie systemu w pełnej skali.
reklama

Testy zewnętrzne, w których udział może wziąć każdy, rozpoczęły się 13 września. W tym czasie ponad 107 tysięcy osób pokonało łącznie blisko 2 mln kilometrów. Jak informuje OMGGS od 13 września użytkownicy odbyli łącznie ponad 490 tys. podróży - 73 % z nich miało miejsce w dni robocze. 67 tys. przejazdów trwało od 5 do 10 minut, a niewiele mniej - 66 tys. - powyżej 20 minut. Na jeden rower przypadło średnio 7 wypożyczeń.

- Od kilku tygodni hiszpański operator, firma City Bike Global, spełnia warunki kontraktu umożliwiające uruchomienie pełnego systemu - zapewnia Dagmara Kleczewska, kierownik projektu Mevo. - Codziennie odnotowujemy pełną dostępność i relokację rowerów, włączono ponownie funkcje rezerwacji i postoju roweru w aplikacji, system poprawnie nalicza opłaty dodatkowe, zatem możemy przejść do kolejnego etapu -dodaje.

reklama

Docelowy cennik MEVO

OMGGS deklaruje, że na ulice metropolii wyjeżdża pełna flota, czyli cztery tysiące jednośladów, z czego 75% stanowią pojazdy ze wspomaganiem elektrycznym. Uruchomienie systemu pozwoli korzystać z Mevo wszystkim chętnym zarówno w ofercie abonamentowej (29,99 zł/mc lub 259 zł/rok albo 59zł/48h), jak w formie przejazdów na minuty. (0,15 zł za minutę jazdy “klasykiem” i 0,30 zł za minutę jazdy “elektrykiem”).

Obowiązujące limity czasowe (120 minut/dzień na rower klasyczny lub 60 minut/dzień na rower elektryczny) będą dotyczyły użytkowników abonamentu miesięcznego i rocznego. Po wykorzystanym czasie zaczną obowiązywać opłaty minutowe. W przypadku roweru klasycznego opłata wyniesie 10 groszy za minutę, a przypadku roweru ze wspomaganiem elektrycznym będzie to 20 groszy za minutę. Osoby korzystające z opcji przejazdu na minuty będą mogły jeździć bez ograniczeń czasowych.

reklama

Do dyspozycji użytkowników będzie także abonament 48h w cenie 59 zł. Umożliwi korzystanie przez 480 minut z roweru klasycznego albo 240 minut z roweru “elektrycznego”. Po upływie czasu przysługującego w ramach taryfy zaczną obowiązywać opłaty minutowe: 0,20 zł za jazdę “klasykiem” i 0,40 zł za podróż “elektrykiem”.

Bez zmian pozostanie możliwość skorzystania z opcji postoju i rezerwacji roweru.

- “Pauza” odbywa się w ramach trwającego wypożyczenia. Po jej wybraniu czas korzystania z jednośladu liczy się tak samo, jak w trakcie jazdy. Rezerwacja może trwać 10 minut. Po ich upływie rower wraca do systemu jako dostępny do wypożyczenia dla innych mieszkańców – wyjaśnia Paweł Gochniewski, rzecznik prasowy OMGGS.

Aby móc korzystać z systemu, w wirtualnym portfelu każdorazowo powinna znajdować się kwota min. 10 zł. Pozostaje również opłata w wysokości 10 zł za pozostawienie roweru poza stacją postoju Mevo oraz dodatkowe opłaty nakładane na użytkowników za nieprzestrzeganie zapisów regulaminu.

reklama

Na zimę o połowę mniej rowerów

OMGGS dostępność wszystkich 4 tysięcy rowerów do 30 listopada. Od grudnia, zgodnie z zapisami umowy, liczba jednośladów na ulicach zostanie zmniejszona o połowę. Do końca lutego do dyspozycji mieszkańców będzie 1600 “elektrycznych” jednośladów i 500 rowerów tradycyjnych. Od marca na ulicach metropolii ponownie pojawi się pełna flota pojazdów.

[news:1477564]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama