reklama

Elektryczny rower przyszłości testują w Gdańsku [ZDJĘCIA]

Opublikowano:
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook
RoweryDwie firmy uhonorowane miejskimi certyfikatami Pracodawcy Przyjaznym Rowerzystom otrzymały do testów innowacyjne rowery elektryczne Hopper. Pilotażowy projekt ma promować mobilność aktywną i zmniejszyć ilość samochodów na ulicach Gdańska.
reklama

Czy to na pewno rower?

Dwa modele futurystycznych rowerów Hopper będą testowane przez kilka tygodni na ulicach Gdańska. Pracownicy firmy Multiconsult skorzystają z pojazdu dwuosobowego, a Gdańskiej Stoczni Remontowej - z roweru towarowego (cargo). 

- Rowery elektryczne Hopper nie różnią się rozmiarem od klasycznego roweru cargo i posiadają homologację na drogi rowerowe. Dzięki pełnemu zawieszeniu, użytkownicy cieszą się maksymalnym komfortem. Cztery rowery elektryczne Hopper mieszczą się na jednym miejscu postojowym dla samochodu – mówi Anna Klinkosz, koordynatorka projektu z Referatu Mobilności Aktywnej.

Na pierwszy rzut oka wiele osób zauważa, że pojazd nie ma nic wspólnego z rowerem, jednak spełnia on wszystkie warunki, o których mówi w tym zakresie polskie prawo. 

reklama

Zgodnie z obowiązującym prawem, Hopper spełnia warunki dla roweru elektrycznego

Testowane pojazdy mają kilka cech charakterystycznych:

  • przestrzeń do przewozu towarów (max. 120 kilogramów) lub dwóch osób
  • pełna zabudowa ochraniająca od niekorzystnych warunków pogodowych
  • akumulator niezawierający kobaltu
  • system GPS pozwalający na łatwą lokalizację pojazdu
  • maksymalna prędkość 25 km/h
  • regulowany fotel
  • kierunkowskazy
  • lusterka, ogrzewanie przedniej szyby oraz wycieraczki
Pilotażowy projekt, to część większego przedsięwzięcia NEDAM (New E-Bikes Design for Employee's Mobility). Ma on za zadanie zwiększyć udział zrównoważonego transportu w mieście, co przyczynia się finalnie do poprawy jakości życia mieszkańców. Projekt współfinansuje Europejski Instytut Innowacji i Technologii.

reklama

- Naszą misją jest skupianie zróżnicowanej sieci partnerów obejmującej miasta, przedsiębiorstwa, instytucje badawcze i uniwersytety, w celu wspierania innowacji i wprowadzania pozytywnych zmian w transporcie miejskim – mówi Pavel Vbra, przedstawiciel EIT Urban Mobility.

Partnerem wiodącym i organizatorem pilotażu jest Politechnika Eindhoven, a rowery dostarcza firma Hopper Mobility. Organizatorami są również Miasto Augsburg i Gdańsk, a centrum badawczym w projekcie - Carnet Barcelona.

Pojazdy będą testowane w Gdańsku do połowy listopada tego roku.

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama