Czy to na pewno rower?
Dwa modele futurystycznych rowerów Hopper będą testowane przez kilka tygodni na ulicach Gdańska. Pracownicy firmy Multiconsult skorzystają z pojazdu dwuosobowego, a Gdańskiej Stoczni Remontowej - z roweru towarowego (cargo).
- Rowery elektryczne Hopper nie różnią się rozmiarem od klasycznego roweru cargo i posiadają homologację na drogi rowerowe. Dzięki pełnemu zawieszeniu, użytkownicy cieszą się maksymalnym komfortem. Cztery rowery elektryczne Hopper mieszczą się na jednym miejscu postojowym dla samochodu – mówi Anna Klinkosz, koordynatorka projektu z Referatu Mobilności Aktywnej.
Na pierwszy rzut oka wiele osób zauważa, że pojazd nie ma nic wspólnego z rowerem, jednak spełnia on wszystkie warunki, o których mówi w tym zakresie polskie prawo.
Zgodnie z obowiązującym prawem, Hopper spełnia warunki dla roweru elektrycznego
Testowane pojazdy mają kilka cech charakterystycznych:
- przestrzeń do przewozu towarów (max. 120 kilogramów) lub dwóch osób
- pełna zabudowa ochraniająca od niekorzystnych warunków pogodowych
- akumulator niezawierający kobaltu
- system GPS pozwalający na łatwą lokalizację pojazdu
- maksymalna prędkość 25 km/h
- regulowany fotel
- kierunkowskazy
- lusterka, ogrzewanie przedniej szyby oraz wycieraczki
- Naszą misją jest skupianie zróżnicowanej sieci partnerów obejmującej miasta, przedsiębiorstwa, instytucje badawcze i uniwersytety, w celu wspierania innowacji i wprowadzania pozytywnych zmian w transporcie miejskim – mówi Pavel Vbra, przedstawiciel EIT Urban Mobility.
Partnerem wiodącym i organizatorem pilotażu jest Politechnika Eindhoven, a rowery dostarcza firma Hopper Mobility. Organizatorami są również Miasto Augsburg i Gdańsk, a centrum badawczym w projekcie - Carnet Barcelona.
Pojazdy będą testowane w Gdańsku do połowy listopada tego roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.