reklama

PKP Intercity inwestuje w automaty z jedzeniem. Będzie mniej wagonów Wars?

Opublikowano:
Autor:

PKP Intercity inwestuje w automaty z jedzeniem. Będzie mniej wagonów Wars? - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Kolej Samoobsługowy Wars? Narodowy przewoźnik kolejowy, PKP Intercity zdecydował się na montaż maszyn vendingowych w swoich pociągach. W automatach zakupimy przekąski, świeże kanapki oraz napoje zimne i ciepłe. Nowe rozwiązanie zostanie wdrożone na sam początek w ośmiu pociągach, z których dwa przejeżdżają przez Trójmiasto.
reklama

Automaty zastąpią ludzi?

Choć wiele osób może dziwić nowe rozwiązanie Warsu, to nie jest ono niczym dziwnym za granicą. Automaty kilka lat temu działały też na pokładzie Kolei Śląskich, jednak z uwagi na brak zainteresowania, zrezygnowano z nich. Wbrew pozorom, po polskich torach nie kursuje zbyt wiele wagonów restauracyjnych i barowych, a nierzadko brakuje ich w długich połączeniach krajowych.

Finalizujemy prace nad pilotażowym projektem montażu nowoczesnych maszyn vendingowych w wybranych pociągach. To świetna wiadomość dla pasażerów, którzy już niedługo będą mieć całodobowy dostęp do przekąsek, napoi i kanapek, a także to doskonałe uzupełnienie oferty gastronomicznej w przewozach dalekobieżnych – zapowiada Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

[news:1474605]

Na pierwszy rzut wagony Combo

Przewoźnik zapowiedział, że na samym początku, maszyny pojawią się na wybranych połączeniach, w wagonach Combo. Przewoźnik posiada ich 60 i są one wykorzystywane w połączeniach Intercity. Wagony łączą potrzeby pasażerów z niepełnosprawnościami, rodziców z małymi dziećmi oraz osób przewożących rowery. 

Wagony Combo oznaczone są charakterystycznym napisem

To właśnie we wnęce naprzeciwko miejsc do wieszania rowerów, będą zlokalizowane nowe automaty. Te zostaną uruchomione na przełomie kwietnia i maja w wybranych połączeniach kategorii Intercity (składy kursujące przez Trójmiasto zaznaczone z pogrubieniem):

  • IC Lednica relacji Poznań - Gdynia-  Poznań
  • IC Bachus relacji Zielona Góra - Gdynia - Zielona Góra
  • IC Gałczyński relacji Warszawa – Szczecin/Świnoujście – Warszawa
  • IC Strzelecki relacji Warszawa – Gorzów Wielkopolski – Warszawa
  • IC Mewa relacji Warszawa – Szczecin/ Świnoujście – Warszawa
  • IC Podlasiak relacji Suwałki – Szczecin/Świnoujście – Suwałki
  • IC Mamry relacji Wrocław – Olsztyn – Wrocław
  • IC Drwęca relacji Olsztyn – Poznań – Olsztyn
"Samoobsługowy Wars" ma również zawitać do zmodernizowanych zespołów trakcyjnych ED-74, nazywanych "Edytami". Docelowo zapełni on wszystkie wagony Combo, których w najbliższych latach przybędzie, bo ich liczba wzrośnie do 155 sztuk. 

Płatność tylko kartą

Jak zaznacza przewoźnik, w automatach z uwagi na bezpieczeństwo i szybkość transakcji będzie można płacić jedynie kartą płatniczą. Pozostaje jednak pytanie, jak terminale poradzą sobie w warunkach słabego połączenia z internetem, o które w pociągach nietrudno.

Maszyny vendingowe w ramach rocznego pilotażu zostaną dostarczone przez firmę Quattro, a obsługiwać będzie je Wars.

[twitter:1768305231173951761]

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama