Drugi przetarg spółki PKP SKM w Trójmieście na dostawę 10 nowych pociągów do obsługi trasy Gdańsk Śródmieście – Wejherowo zakończył się tak samo, jak pierwszy, ogłoszony w 2021 roku. Żaden producent nie złożył oferty. W związku z tym konieczne było unieważnienie postępowania.
Producenci wprawdzie w trakcie przetargu zadawali dziesiątki pytań, jednak mimo uwzględnienia przez SKM wielu uwag, nikt nie chce wyprodukować pociągów. Jedną z prawdopodobnych przyczyn takiego obrotu spraw był bardzo krótki termin dostaw. Wszystkie 10 pojazdów miało być dostarczonych do końca 2023 roku. To jest jednak zbyt mało czasu, by wyprodukować taką liczbę pociągów.
[news:1347663]
Tak krótki termin dostaw jest jednak koniecznością wykorzystania dotacji unijnej. Aby jej nie utracić, spółka musiałaby do końca 2023 roku zakończyć dostawy i rozliczyć cały projekt. Czy nierozstrzygnięcie przetargu oznacza utratę uzyskanego dofinansowania?
- Jesteśmy w kontakcie z Centrum Unijnych Projektów Transportowych i Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej. Od wyniku tych konsultacji uzależnione będą dalsze nasze działania dotyczące pozyskania nowych pojazdów – mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście.
O historii zamówienia dotyczącego dostawy 10 nowych pociągów pisaliśmy kilka miesięcy temu.
[news:1312821]
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.